În perioada 10 mai 2013-15 septembrie 2013 Muzeul „Casa Mureşenilor” Braşov alături de partenerii: Muzeul Carpaţilor Răsăriteni, Muzeul Ţării Făgăraşului „Valer Literat”, Muzeul de Istorie Sighişoara şi Muzeul Municipal Mediaş derulează proiectul SM@RT-EXPO – Program de valorificare a patrimoniului cultural naţional în mediul virtual, finanţat de Administraţia Fondului Cultural Naţional.
Scopul…
…proiectului cultural constă în realizarea unor noi instrumente şi metode de valorificare a patrimoniului cultural naţional prin intermediul tehnologiei informaţiei adresate tinerei generaţii. În cadrul proiectului cultural vor fi realizate 12 expoziţii tematice virtuale, cu referire la propriul patrimoniu, de către specialiştii muzeelor partenere: Muzeul Casa Mureşenilor, Muzeul Carpaţilor Răsăriteni, Muzeul Ţării Făgăraşului „Valer Literat”, Muzeul de Istorie Sighişoara şi Muzeul Municipal Mediaş.
Echipa de proiect va crea standardele de calitate şi cantitate a informaţiei care va fi dată publicităţii prin intermediul unui site de internet. De asemenea, aceste expoziţii vor fi prezente în cadrul muzeelor partenere prin intermediul unor puncte de informare multimedia care vor fi lansate oficial prin conferinţe de presă. La acestea se adaugă completări la expoziţia permanentă în imagini şi texte care vor putea fi accesate de către vizitatori prin intermediul telefoanelor inteligente de tip smartphone prin plasarea de Quick Respond Code (QR Code-uri) în cadrul expoziţiilor de bază din muzeele partenere.
Se va lansa și primul program de accesibilizare a informaţiei din expunerea permanentă a muzeelor partenere prin utilizarea QR Code-urilor. Astfel, vizitatorii vor accesa mult mai rapid informaţiile asociate pieselor expuse, vor descoperi patrimoniul cu propriul smartphone.
Tot ce au de făcut în această privinţă vizitatorii este să fie posesorii unui telefon de ultimă generaţie de tip smartphone, să aibă acces la internet şi să apropie telefonul mobil de codul de pe eticheta exponatului pentru a scana informaţiile respective.