Asociația Wellbeing Institute, din Cluj-Napoca, cea care implementează programul Școala Încrederii în peste 100 de școli și grădinițe de stat din România, a câștigat o finanțare de 99.700 de euro din partea Active Citizens Fund România, program finanțat de Islanda, Liechtenstein și Norvegia, prin granturile SEE 2014-2021, în cadrul proiectului POVESTEA merge mai departe – Creșterea capacității de fundraising pentru schimbare în educație.
Din programul Școala Încrederii fac parte mai multe instituții de învățământ, atât din municipiul Târgu Mureș, cât și județ, conform listei de mai jos. Mai multe detalii găsiți și în comunicatul atașat.
Proiectul este derulat de Asociația Wellbeing Institute, cu sprijinul financiar Active Citizens Fund România, program finanțat de Islanda, Liechtenstein și Norvegia prin Granturile SEE 2014-2021. Scopul este creșterea capacității de atragere de fonduri și asigurarea sustenabilității Asociației Wellbeing Institute din Cluj-Napoca, pentru o perioadă de un an, având ca impact pe termen lung îmbunătățirea situației beneficiarilor noștri finali. Cu sprijinul acestui proiect, asociația își va crește capacitatea organizațională de a desfășura campanii de donații de la persoane fizice, în mediul digital și prin SMS, urmând ca sumele astfel obținute să fie folosite pentru derularea programului Școala Încrederii.
Prin intermediul proiectului, Asociația Wellbeing Institute își propune ca, în decurs de 12 luni, să atragă sprijinul a peste 5500 de donatori recurenti, persoane fizice, care să susțină constant programul Școala Încrederii.
Programul Școala Încrederii, implementat de Wellbeing Institute, se află în cel de-al doilea an de existență, iar în mai puțin de o lună va demara o nouă campanie de recrutare de școli și grădinițe de stat care să fie incluse în program începând cu anul școlar 2022-2023. În mai 2021, în urma campaniei de recrutare, au fost alese 50 de instituții care au intrat în program, iar alte 280 au rămas pe lista de așteptare. Bugetul anual al Școlii Încrederii se ridică la aproape un milion de euro, iar toți banii provin din sponsorizări venite de la persoane fizice sau juridice.
“Timpul nu mai are răbdare cu educația din România, iar finanțarea venită prin intermediul Active Citizens Fund România este extraordinar de importantă pentru programul Școala Încrederii. Fondurile obținute ne vor oferi posibilitatea de a ne crește capacitatea organizațională pentru a demara o campanie de strângere de fonduri atât de importantă pentru programul nostru. Școala Încrederii, prin intervențiile pe care le au facilitatorii și trainerii noștri în școlile și grădinițele de stat, oferă, practic, un nou model de a face școală în România, bazându-se pe transformările pe care Transylvania College a reușit să le implementeze, dar și pe standardele British Schools Overseas sau cele oferite de procesul Leader in Me. Așadar, cu ajutorul fondurilor primite în acest moment, vom reuși să dăm mesajul mai departe, astfel încât să aducem oameni și companii lângă noi și să reușim să dublăm numărul de școli aflate în program”, a declarat Ruxandra Mercea, fondator al Școlii Încrederii.
În cei cinci ani în care fiecare școală sau grădiniță de stat este parte din proiect, directorii, personalul didactic, non-didactic și administrativ trec printr-o serie de traininguri și sesiuni de coaching construite pe patru piloni principali: responsabilitate personală, bunăstare, progres academic si comunitate activă. Printre altele, Școala Încrederii derulează un program dedicat exclusiv directorilor, intitulat “Școala Directorilor cu Încredere”, dar și mai multe sesiuni dedicate adolescenților, sub titlul “Încrezător”. În cadrul acestora din urmă, adolescenții din școlile implicate vor urma, în premieră în România, și cursuri de combatere a fake-news-ului, susținute de jurnaliști cu experiență.
Despre Școala Încrederii:
Scoala Increderii redefinește valori și schimbă paradigme prin practici care dau rezultate vizibile, pentru ca în 2030 cel puțin un milion de copii și aproape 100.000 de profesori să meargă la școală cu bucurie. Modelul este inspirat din standardele de calitate din educația britanică și cu respectarea standardelor ARACIP, include procesul Leader in Me (aplicat în peste 6000 de școli la nivel internațional) și este validat în Transylvania College.
Trebuie să fii autentificat pentru a publica un comentariu.