Teatrul de Foc și Teatru 3G aduc spectacolul „Pe jumătate cântec” în Târgu Mureș. „Pe jumătate cântec” – text, regie și video: Crista Bilciu, cu Anda Saltelechi, se va juca duminică, 28 ianuarie, de la ora 19.00, în Bastionul Măcelarilor din Cetatea Medievală Târgu Mureș.
La finalul spectacolului, Crista și Anda vor intra în dialog cu spectatorii și vor răspunde la întrebările acestora.
Pentru că deja mai mult de jumătate dintre locurile pentru reprezentația programată duminică sunt rezervate, dacă vor fi suficienți oameni care vor dori să vadă spectacolul, „Pe jumătate cântec” va fi programat și luni, 29 ianuarie.
Rezervări se pot face accesând link-ul: http://reservr.net/u/Teatru-3G/event/MGnjI4Y3vfVEi6cp/.
Îi invităm pe cei care doresc să facă pre-rezervări pentru următoarea seară să ne scrie pe teatru3G@gmail.com sau să ne lase un mesaj pe pagina de facebook Teatru 3G Színház.
„Pe jumătate cântec” spune povestea Francescăi de la 5 până la 33 de ani, în nouă tablouri, fiecare surprinzând o vârstă, un univers, o întâmplare dintre cele care contează şi care pot modela sau frânge un destin. O poveste despre ratare, despre ce se întâmplă atunci când nu ai curajul să îţi urmezi visele şi te încurci în propria ta viaţă, ca într-o haină cu câteva numere prea mare. Despre cum ajunge viaţa netrăită să te roadă pe dinăuntru ca un cancer.
„Este primul meu text dramatic, născut într-o perioadă de criză, după 10 ani de teatru independent care nu m-au dus nicăieri. Este un text despre ratare, pentru că întotdeauna m-a preocupat de ce se ratează oamenii, de ce își neglijează potențialul creator sau cel emoțional, de ce ajung să trăiască altfel decât își doresc și altfel decât au visat la vârsta aceea la care toate ușile par deschise. Am scris textul plină de îndoieli, nefiind sigură care este combinația perfectă de poveste personală, poveste ”furată” de la prieteni, construită în urma a numeroase documentări și ficțiune”, Crista Bilciu.
Participări în festivaluri și premii
Spectacolul a participat la Festivalul Național de Teatru 2017, Festivalul de Teatru Scurt Oradea, „Fest(in) pe Bulevard” Nottara, Festivalul Pledez pentru Tine(ri) la Piatra Neamț, Festivalul Dramaturgiei Româneşti Timişoara 2017, Festivalul de Teatru Studio Pitești, Festivalul ”Valentin Silvestru”, Bacău, Maratonul Teatrului Independent -Bucharest Fringe, Festivalul National de Teatru Independent, Undercloud 2017, FITIC Constanța 2017.
Textul spectacolului a câștigat concursul de dramaturgie ”Gala Star” 2015, Bacău.
Actrița Anda Saltelechi a câștigat cu acest rol: Premiul pentru cea mai bună actriță la Festivalul Internațional de Teatru Scurt, Oradea; Premiul pentru cea mai bună actriță în rol principal la Fest(in) pe Bulevard, București; Premiul pentru cea mai bună actriță la Festivalul Internațional al Teatrului de Studio Pitești 2017; și a fost nominalizată la Premiul pentru cea mai bună actriță la Undercloud 2017.
„Anda Saltelechi este absolut covîrșitoare, lejeră, inocentă, sexy, neașteptat de comică, dar și teribil de dramatică, știam asta de cîțiva ani, prin spectacolele risipite pe ici-colo, alături de Crista Bilciu. Fata aceasta este un adevărat diamant, poate străluci pe scenă, cu zeci de fațete, inepuizabilă, subtilă și puternică. Partea video, semnată de regizoare, e eficace și înduioșător de artizanală, în sensul nobil al cuvîntului. Proiecțiile au ceva din copilăria și prospețimea Francescăi, eroina piesei, avem și aici copleșitoarea nostalgie a unei copilării sărace și dure și a epocii sale, dar care nu are nevoie de nici o avalanșă copleșitoare de tehnologie, nici de 60 de asistenți pentru a săvîrși miracolul unui colaj spectaculos, ruso-canadian, Anda Saltelechi e ea însăși o pasăre rară, rara avis, model unic, și care nu are nevoie de nici o „cîrjă“ tehnologică.” (Mirella Patureau în Dilema veche)
„În spectacolul de la Oradea s-a întâmplat un incident îngrozitor pentru interpretă, dar, în mod paradoxal, edificator pentru valoarea ei, pentru o putere de stăpânire, pentru o toleranță în fața vitregiilor de orice natură și un instinct de învingătoare cum rar poți întâlni. În unele dintre cele mai delicate și mai emoționante momente ale evoluției sale, proiectorul care îi însoțea recitalul pe fundal cu imagini de o remarcabilă transparență metaforică s-a defectat. S-au aprins luminile în sală. Un minut, două, zece, douăzeci și două. Francesca fugise în culise! Când și când, silueta și chipul ei minate de neliniște, dar nu și de disperare, se întrezăreau pentru o clipă. Forfotă printre spectatori. Nici o plecare din sală! Apar doi tehnicieni și, în sfârșit, spectacolul continuă. Dar în ce fel! Ca și cum nu s-ar fi întrerupt nici o clipă. Dimpotrivă! Parcă și mai puternic, mai răscolitor. Până la aplauzele și la strigătele de ”bravo” din sală. Printre spectatori, ca ”martor tăcut (dar tulburat) la cele întâmplate”, aș fi vrut să merg în culise la ,,Francesca”, să-i spun cât de adânc am trăit eu empatia dintre personaj și public. Mai mult. Aș fi putut să o încredințez că și eu… tânjesc după un câine, și mie îmi plac batoanele de ciocolată de casă, nu ezit să fredonez și eu șlagărele Mirabelei Dauer, dar mai ales și eu mă tem de singurătate. N-am făcut-o ! Pe toate le mărturisesc însă acum, când scriu despre ea și vă invit să nu pierdeți ocazia de a o vedea pe Francesca, fapt sinonim cu bucuria întâlnirii cu teatrul de foarte bună calitate.” (Ion Parhon în Revista Teatrală Radio)
PE JUMĂTATE CÂNTEC, de Crista Bilciu
Producţie independentă Teatrul de Foc
Regie, costume, videoproiecții: Crista Bilciu
Distribuţia: Anda Saltelechi
Durata: 70 de minute
Trebuie să fii autentificat pentru a publica un comentariu.