Peste 20 de echipe din ţară şi străinătate şi-au anunţat participarea la cea de-a opta ediţie a competiţiei automobilistice internaţionale Romania Historic Winter Rally, care se va desfăşura la sfârşitul acestei săptămâni între localităţile Covasna şi Comandău.
Autorităţile locale au anunţat că în zilele de sâmbătă şi duminică, 20 şi 21 ianuarie, vor fi instituite restricţii de circulaţie pe DC14.
„În weekendul acesta începe sezonul nou la Romania Historic Winter Rally. Traseul Covasna-Comandău (DC14) va fi închis la data de 20 ianuarie, sâmbătă, între orele 8,00 şi 13,00. Deschidere temporară în urcare din Covasna va fi între 10-10,10, iar în coborâre din Comandău între 10,10-10,20. La data de 21 ianuarie, duminică, traseul va fi închis între orele 8,00 şi 11,00”, se precizează pe pagina de Facebook a Primăriei oraşului Covasna.
Potrivit Federaţiei Române de Automobilism Sportiv (FRAS), sub tutela căreia se desfăşoară acest eveniment, la start se vor alinia peste 20 de echipaje din România, Franţa, Cehia, Belgia şi Germania.
„Tradiţionala cursă de la Comandău este gata să înceapă în acest weekend, spectaculoasele autoturisme istorice urmând să fie pilotate de echipaje din Franţa, Cehia, Belgia, Germania şi România. Chiar dacă la ediţiile anterioare competiţia din Covasna s-a bucurat de o prezentă mai numeroasă, sportivii ajunşi în acest an în România sunt pregătiţi să înfrunte probele speciale, garantând un spectacol total, plin de adrenalină şi emoţii. La startul raliului se află şi belgienii Paul Chabloz/Philippe Escobar, câştigătorii de anul trecut, ce vor pilota acelaşi BMW 325 IX, un alt echipaj cu renume ce va fi prezent la startul Winter Romania Historic Rally fiind format din Eliott şi Francois Delecour, fostul campion mondial de raliuri fiind de această dată copilot pentru fiul său. Printre piloţii autohtoni se numără Norbert şi Francesca Maior, campioni europeni de raliuri la juniori în 2023, la bordul unui Subaru Impreza, precum şi echipajul Cătălin Ghigea şi Călin Fărăgău, care va concura pe o Toyota Celica GT4”, se menţionează pe site-ul FRAS.
Competiţia rezervată maşinilor istorice (fabricaţie cel mult 1996) cuprinde mai multe probe şi se desfăşoară pe trasee montane, respectiv pe drumuri acoperite cu gheaţă şi zăpadă. AGERPRES