Peste 28.000 de mureșeni au actele de identitate expirate
Peste 28.000 de mureșeni au actele de identitate expirate

Peste 28.000 de mureșeni au actele de identitate expirate

Direcţia Generală de Evidenţă a Persoanelor Mureş aduce la cunoştinţa cetăţenilor
faptul că, la nivelul județului sunt în evidenţe 28.025 persoane care nu au
solicitat eliberarea unui act de identitate ca urmare a expirării valabilității
celui deținut anterior, din care: 22.253 din anii anteriori și 5.772 din anul 2024.
Pentru un număr de 18.824 persoane sunt înscrise în Registrul Național de
Evidență a Persoanelor mențiuni justificative cu privire la motivul pentru care nu
au solicitat eliberarea actului de identitate în termenul prevăzut de lege (ex.
plecați în străinătate, plecați în altă localitate, posibil decedați, necunoscuți la
adresă, alte cazuri).


Conform prevederilor O.U.G. nr. 97/2005 privind domiciliul, reşedinţa şi actele de
identitate ale cetăţenilor români, republicată, cu modificările şi completările
ulterioare, actul de identitate se preschimbă la expirarea termenului de
valabilitate, sens în care, titularul sau reprezentantul legal este obligat să
solicite eliberarea unui nou act de identitate cu cel mult 180 de zile înainte de
expirarea termenului de valabilitate a actului de identitate, dar nu mai puțin de
15 zile.


Nerespectarea prevederilor legale de mai sus constituie contravenţie şi se
sancţionează cu amendă între 500 şi 1000 lei.


Pe această cale, facem apel la persoanele aflate în situaţia prezentată să se
prezinte de îndată la serviciul public comunitar local de evidenţă a persoanelor
care deserveşte localitatea de domiciliu, în vederea obţinerii unui act de
identitate valabil.