Peste 50 de cadre didactice care susţin că au boli cronice refuză să participe la cursuri în sălile de clasă, începând cu data de 14 septembrie, de teama infectării cu COVID-19, unităţile de învăţământ din judeţ fiind nevoite să gândească o serie de scenarii pentru ca acestea să îşi poată preda materia.
„În 14 septembrie, unităţile de învăţământ îşi încep cursurile, sunt aşteptaţi la şcoală peste 70.632 de elevi. (…) Avem un număr de 51 de cadre didactice din tot judeţul Mureş care, datorită unor boli cronice de care suferă, au refuzat să participe efectiv în sălile de clasă. În această situaţie, unităţile de învăţământ, prin consiliile de administraţie, au găsit diferite scenarii. Iar unul dintre scenarii, pe care l-am discutat cu directorul Liceului Electromureş din Târgu Mureş, prevede că, pentru acest domn profesor, orele respective nu vor apărea în orar, dar să se asigure că după-masă vor putea, prin formula de studiu online, vor putea să beneficieze de pregătirea de specialitate pe această disciplină. Este un scenariu pe care domnul director l-a găsit în acest moment, de comun acord cu elevii şi cu cadrul didactic implicat în această situaţie”, a anunţat inspectorul general adjunct al Inspectoratului Şcolar Judeţean Mureş, Sabin Gavril Păşcan.
Prefectul judeţului Mureş, Mara Togănel, a anunţat în urmă cu o zi, că în cadrul Comitetului Judeţean pentru Situaţii de Urgenţă au fost aprobate scenariile de funcţionare ale unităţilor de învăţământ, care prevăd trei situaţii şi că deja şcolile şi-au exprimat opţiunea în baza căreia vor relua cursurile.
„În urma hotărârilor luate de Comitetul Judeţean pentru Situaţii de Urgenţă Mureş, scenariile de începere a anului şcolar pentru cele 167 de unităţi de învăţământ publice (cu personalitate juridică) se împart în următoarele categorii: 134 de unităţi de învăţământ au optat pentru scenariul 1 (verde), care presupune participarea zilnică a tuturor preşcolarilor şi elevilor în unităţile de învăţământ, cu respectarea şi aplicarea tuturor normelor de protecţie; 32 de unităţi de învăţământ au optat pentru scenariul 2 (galben sau hibrid), care presupune participarea zilnică a tuturor preşcolarilor şi elevilor din învăţământul primar, a elevilor din clasele a VIII-a şi a XII-a, cu respectarea şi aplicarea tuturor normelor de protecţie şi revenirea parţială (prin rotaţie de 1-2 săptămâni) a elevilor din celelalte clase de gimnaziu şi liceu, cu respectarea şi aplicarea tuturor normelor de protecţie. O unitate de învăţământ, din Mădăraş, va începe cursurile în scenariul 3 (roşu), care presupune participarea tuturor preşcolarilor şi elevilor la activităţi/lecţii online”, a arătat Mara Togănel. AGERPRES