La Serviciul de Evidentă a Persoanelor Târgu Mureș figurează un număr de 727 persoane care au împlinit vârsta de 14 ani și nu au solicitat eliberarea primului act de identitate sau persoane care dețin documente de identitate al căror termen de valabilitate a expirat anterior datei de 30.09.2022.
Dintre acestea, 396 au domiciliul în Municipiului Târgu Mureș, iar 331 persoane au domiciliul pe raza celor 17 localități arondate Serviciului: Band, Băla, Ceuașu de Câmpie, Corunca, Crăciunești, Cristești, Ernei, Glodeni, Gornești, Grebenișu de Câmpie, Hodoșa, Livezeni, Mădăraș, Pănet, Sâncraiu de Mureș, Sângeorgiu de Mureș, Sântana de Mureș
Cetățenilor le revine obligația de a solicita eliberarea unei noi cărți de identitate:
– cu minim 15 zile și maxim 180 de zile înainte de expirarea termenului de valabilitate;
– în termen de 15 zile de la producerea unor modificări în statutul civil sau ca urmare a schimbării domiciliului.
În cazul minorilor, actul de identitate se solicită în termen de 15 zile de la împlinirea vârstei de 14 ani.
Preluarea documentelor se face în fiecare zi lucrătoare a săptămânii, în următoarele intervale orare:
Luni și Miercuri 8,30 – 15,00, Marți și Joi 8,30-18,30, Vineri 8,30-12,00, în baza programărilor online prealabile, efectuate accesând site-ul instituției www.tirgumures.ro – Programare acte de identitate online, sau apelând nr. de telefon 0265 250 391.
Eliberarea actului de identitate se face în 2 zile lucrătoare (excepție sunt cazurile care necesită verificări suplimentare), prin intermediul ghișeului de informații și eliberări acte, conform următorului program: Luni, Miercuri, Vineri 8,30-16,30 iar Marți și Joi 8,30-18,30.