Piața de eCommerce din România a continuat să crească dar concurența din China pune presiune
Piața de eCommerce din România a continuat să crească dar concurența din China pune presiune

Piața de eCommerce din România a continuat să crească dar concurența din China pune presiune

Piața de eCommerce din România a continuat să crească în 2024, cu un avans de peste 8% al valorii comenzilor față de anul precedent.
Concluziile analizei:     Ianuarie – martie: Creștere moderată, +5% valoare comenzi și +4% tranzacții, susținută de performanța solidă din februarie (+9,5%).      Aprilie – iunie: Cel mai performant trimestru, cu +12% valoare comenzi, vârf în aprilie (+28% față de aprilie 2023).      Iulie – septembrie: Creștere stabilă de +11%, influențată de avansul comenzilor din septembrie (+8,5%).      Octombrie – decembrie: Creștere mai lentă, sub 5% la venituri și stagnare (+0,1%) la tranzacții, pe fondul alegerilor și incertitudinii economice. Pe scurt, performanța pe verticale a fost neuniformă, astfel:
    Auto & Moto a fost cel mai dinamic sector, cu o creștere de 50% a valorii comenzilor și 90% a numărului de tranzacții.      Beauty și Groceries au continuat să crească, cu 12,87% și 25% în vânzări, în timp ce Fashion (-6,7%) și Home & Deco (-9,39%) au scăzut.      Electronics a avut o evoluție mixtă, cu o creștere de 2,58% a valorii comenzilor, dar o scădere de 4,66% a numărului de tranzacții, indicând mai puține achiziții, dar de valoare mai mare.      B2B a rămas stabil, cu o creștere de 5,91%, datorită adoptării treptate a soluțiilor digitale.

Citește articolul complet