4iG şi-a unit portofoliul de telecomunicaţii cu Antenna Hungária, ajungând să deţină 76,78% din grupul de firme, a transmis 4iG, luni, agenţiei ungare de presă MTI.
În urma tranzacţiei s-a format al doilea cel mai mare grup de telecomunicaţii din Ungaria, care în regiune are o poziţie dominantă şi pe piaţa serviciilor de telefonie mobilă şi fixă, respectiv pe cea a internetului şi a televiziunii, scrie în comunicat.
Acordul dintre 4iG şi statul ungar, încheiat în august 2021, a fost justificat şi prin faptul că s-a dorit crearea unui grup naţional de telecomunicaţii care să fie competitiv şi la nivel internaţional.
Valoarea majorării de capital realizate în două etape a fost de 534 de miliarde de forinţi. În primă fază, 4iG şi-a adus participaţiile de la Grupul DIGI, Telenor Crna Gora şi Invitech Kft., dobândind astfel o cotă de 71,6% din Antenna Hungária. Noua tranzacţie, în valoare de 132 de miliarde de forinţi, a fost finalizată cu aportul pachetelor majoritare ale două companii albaneze de telecomunicaţii, ALBtelecom şi One Telecommunications.
Potrivit comunicatului, următorul obiectiv al 4iG este acela de a exploata potenţialul cooperării. Preşedintele-director general Gellért Jászai a specificat, de asemenea, că sunt în continuare, în căutarea unor noi oportunităţi de achiziţie.
“În ceea ce priveşte serviciile noastre de telecomunicaţii în segmentul B2C, dorim să apărem, deja în 2022, sub un brand unitar, cu o nouă strategie – nu numai în Ungaria, ci şi în regiunea Balcanilor de Vest”, a spus acesta.
4iG se află în categoria premium a Bursei de Valori din Budapesta (BÉT). Acţiunile sale au încheiat ziua de luni la preţul de 805 forinţi; în decursul unui an, preţul acestora a fluctuat între 588 şi 1134 de forinţi. În 2021, furnizorul de servicii de telecomunicaţii şi IT a obţinut 93,65 de miliarde de forinţi venituri din vânzări, ceea ce reprezintă o creştere cu 63% faţă de anul 2020.
MTI