Primăria Miercurea-Ciuc derulează pentru al doilea an consecutiv programul de protejare a sănătăţii mintale în şcoli, în cadrul căruia cadre didactice participă la cursuri de formare susţinute de specialişti în domeniu.
Potrivit unui comunicat transmis de Primăria Miercurea-Ciuc, cursurile au început în luna octombrie şi la ele participă 104 profesori şi educatori.
„Educaţia adecvată a copiilor poate fi asigurată doar de profesori echilibraţi din punct de vedere mental şi fericiţi. Sănătatea mentală şi armonia interioară sunt condiţii fundamentale pentru a se putea asigura performanţa educatorilor. Programul nostru, lansat în urmă cu doi ani, îşi propune să facă exact acest lucru. Primim în mod constant feedback-uri pozitive, care ne întăresc în convingerea că am pornit pe un drum bun şi trebuie să continuăm munca începută’, a declarat viceprimarul Sógor Enikő, citată în comunicatul de presă.
La rândul său, Bartha Dalma, consilier şcolar, supervizor, specialist în sănătate mintală şi coordonatorul profesional al programului, a precizat, în acelaşi comunicat, că profesorii şi educatorii participă la activităţi privind managementul de caz şi dezvoltarea abilităţilor de rezolvare a conflictelor, învaţă abordări restaurative, adică exerciţii de restabilire a echilibrului şi de reconstrucţie a relaţiilor disfuncţionale, exersează tehnici de relaxare sau sunt implicaţi în procese de supervizare menite a creşte competenţa şi eficienţa personală, profesională şi organizaţională, având în vedere menţinerea sănătăţii mentale şi prevenirea epuizării profesionale la locul de muncă.
O noutate faţă de anul precedent o constituie implicarea elevilor în program, aceştia participând la cursuri de psihodramă pentru copii.
„Noutatea programului din acest an este implicarea copiilor: există două grupuri de psihodramă pentru elevii claselor a II-a şi a V-a. Prin aceste cursuri, au oportunitatea, dar şi instrumentele pentru a explora, a experimenta şi, uneori, a procesa provocările vieţii. Cei 17 participanţi au fost recomandaţi de părinţii lor, cu o atitudine conştientă sau instinctivă faţă de sănătatea mentală. (…) Conform relatărilor coordonatorilor de activităţi, elevii sunt mai atenţi unii la alţii în comparaţie cu primele şedinţe, se oferă voluntari pentru sarcini şi îşi susţin ideile proprii. Se concentrează pe aspectele pozitive şi se încurajează reciproc. Jucând diferite roluri din poveşti, ei devin treptat mai încrezători şi mai curajoşi, simţindu-se mai abili şi mai eficienţi de la o săptămână la alta. Îndrăznesc să experimenteze tot mai multe roluri şi sunt din ce în ce mai deschişi în sesiunile de lucru. Încrederea dobândită se reflectă treptat şi în viaţa de zi cu zi, integrându-se în personalitatea copiilor”, se arată în comunicatul de presă.
Sursa citată precizează că acest program al primăriei reprezintă o activitate de pionerat în zonă, iar după lansarea lui şi-au manifestat interesul de a participa mai mulţi profesori din alte localităţi, existând solicitări şi din partea unor firme „care ar dori să experimenteze efectele pozitive ale metodelor în cadrul organizaţiei lor”.
„Prin intermediul programului „Îmbunătăţirea culturii sănătăţii mintale în instituţiile de învăţământ din Miercurea-Ciuc”, contribuim semnificativ la susţinerea dezvoltării copiilor şi la transformarea procesului educaţional într-un proces de construire plăcut, în care atât educatorii, cât şi elevii se simt bine, iar părinţii pot fi, de asemenea, observatori fericiţi”, precizează Primăria Miercurea-Ciuc. AGERPRES