Consilierii locali târgumureșeni au aprobat o hotărâre privind acordarea unui sprijin financiar pentru nou-născuți în maternitățile din Târgu Mureș, sub formă de tichete pe suport electronic în valoare totală de 1.000 lei/nou-născut.
Sprijinul financiar pentru nou-născuți sub formă de tichete pe suport electronic se acordă o singură dată pentru fiecare nou-născut, prin înmânarea tichetelor pe suport electronic în cuantum de 1000 lei/nou-născut. Tichetele vor fi distribuite în termen de 45 zile de la depunerea cererii. Odată cu înmânarea tichetelor solicitanții vor primi și lista cu magazinele partenere unității emitente a tichetelor pe suport electronic.Acestea vor putea fi folosite numai pentru achiziționarea de: alimente și produse/aparatură destinate administrării alimentației copilului; scutece și îmbrăcăminte destinată copilului; produse de cosmetică și igienă specifice vârstei copilului; produse de cosmetică și igienă necesare părinților în creșterea copilului; aparatură destinată monitorizării stării de sănătate a copilului; pătuț, lenjerie, cărucior, masă de înfășat etc.
Conform metodologiei din proiectul de hotărâre pentru a beneficia de sprijinul financiar pentru nou-născuți sub formă de tichete pe suport electronic, trebuie să fie îndeplinite următoarele condiții: Părinții/părintele copilului/copiilor nou-născuți cu domiciliul ambilor părinți sau părintelui în cazul familiei monoparentale în municipiul Târgu Mureș; Părinții/părintele copilului/copiilor nou-născuți cu reședința ambilor părinți sau părintelui în cazul familiei monoparentale în municipiul Târgu Mureș, cu minim 6 luni înainte de nașterea copilului; Să fi depus cererea pentru acordarea sprijinului financiar pentru nou-născuți sub formă de tichete pe suport electronic în valoare totală de 1.000 lei/nou-născut în termen de maxim 60 de zile calendaristice de la data nașterii copilului.
Actele necesare pentru obținerea acestei sume sunt: cerere tipizată, conform anexei la prezenta Metodologie; actele de identitate ale părinților (original și copie) sau al părintelui în cazul familiei monoparentale; certificat de naștere a copilului (original și copie); altele, după caz.
Cererea, completată de către unul dintre părinții copilului, însoțită de actele doveditoare, se vor depune la sediul Direcției de Asistență Socială Târgu Mureș din str. Gheorghe Doja nr. 9, camera 8 sau pe e-mail la adresa registratura.das@tirgumures.ro.
După verificare, cererile vor fi aprobate/respinse prin dispoziția Directorului Executiv al Direcției de Asistență Socială Târgu Mureș, aprobată de Primarul Municipiului Târgu Mureș.
Dispoziția de aprobare va fi transmisă împreună cu tichetele pe suport electronic prin poștă, cu confirmare de primire, în cazul cererilor depuse la registratura Direcției de Asistență Socială Târgu Mureș; în cazul cererilor depuse electronic, beneficiarul se va prezenta la sediul Direcției de Asistență Socială Târgu Mureș, cu actele în original pentru a ridica dispoziția de aprobare împreună cu tichetele pe suport electronic.