Instituția Prefectului – Județul Mureș a organizat astăzi ședința privind instruirea primarilor şi secretarilor unităţilor administrativ-teritoriale cu privire la sarcinile ce le revin în vederea desfăşurării în bune condiţii a alegerilor pentru Preşedintele României din anul 2019.
Au participat reprezentanți de la următoarele instituții: Autoritatea Electorală Permanentă – Filiala Centru, Inspectoratul pentru Situații de Urgență „Horea” al Județului Mureș, Unitatea Militară nr. 0952 Târgu Mureș – Serviciul de Telecomunicaţii Speciale, Inspectoratul de Poliție Județean Mureș, Direcția de Sănătate Publică a Județului Mureș.
”În conformitate cu prevederile Codului Administrativ, primarii au mult mai multe atribuții, inclusiv în organizarea alegerilor, motiv pentru care am organizat această ședință de instruire. Prin ordin de prefect a fost constituită comisia tehnică județeană pentru organizarea alegerilor și urmează să semnez și ordinul privind constituirea comisiei tehnice de lucru. Legat de delimitarea secțiilor de votare, în județul Mureș avem 568 de secții, nu sunt probleme deosebite, doar la Livezeni, Râciu și Sângeorgiu de Mureș, unde primăriile au solicitat modificarea adresei unde funcționează aceste secții.
În perioada următoare, primarii vor trimite propunerile de informaticieni, unul pentru comune, doi la orașe, iar la municipii, trei, propuneri care trebuie trimise până în 1 octombrie.
Le-am precizat primarilor că este și responsabilitatea dânșilor pentru ca procesul de vot să se desfășoare corespunzător, și le-am transmis să ia toate măsurile necesare, asigurând un număr suficient de cabine de vot, urne de vot și alte materiale de acest gen conform atribuțiilor care le-au fost oferite prin lege. Totodată, i-am rugat să fie atenți la toate aspectele precizate de legislație, de la modul în care se realizează afișajul electoral, până la toate procedurile legate de încheierea procesului electoral și readucerea secțiilor de vot la starea anterioară pentru continuarea în cele mai bune condiții a activității în spațiul respectiv”, a declarat Mircea Dușa, prefectul județului Mureș.
În partea a doua a ședinței a urmat o prezentare referitoare la noutățile legislative privind aplicarea Codului administrativ adoptat prin Ordonanța de Urgență nr. 57/2019.
Biroul de presă al Instituției Prefectului
Județul Mureș