Astăzi, în cadrul ședinței ordinare de la ora 14:00 se va pune în discuție un proiect de Hotărâre introdus în regim de urgență de către consilierul Mark-Christian Hermann privind revocarea Hotărârii Consiliului Local nr. 156 din 4 mai 2017 privind stabilirea modalităţii de delegare a Serviciului public de exploatare şi întreţinere a parcărilor cu plată din Municipiul Tîrgu Mureş şi abrogarea art. 2 al Hotărârii Consiliului Local Tîrgu Mureş nr. 68/2017. Vă reamintim că art. 2 al Hotărârii Consiliului Local Tîrgu Mureş nr. 68/2017 s-a hotărât „gestiunea directă către o societate aparţinând Municipiului Tg-Mureş”.
Săptămânalul Punctul a discutat cu consilierul local pentru a vedea care sunt soluțiile propuse în ceea ce privește modalitatea de delegare a Serviciului public de exploatare și întreținere a parcărilor cu plată din municipiul Tîrgu Mureș:
„În ședința de Consiliu Local din data de 23 februarie s-a mandatat Executivul ca până la şedinţa ordinară din luna martie să prezinte variantele delegării prin gestiune directă a serviciului de parcări publice în Municipiul Tîrgu Mureş, dar din 23 februarie până în luna martie nu s-a întâmplat nimic, nimic nici în aprilie, în mai de asemenea. În ședința din 4 mai s-a făcut un amendament prin care și s-a impus concesionarea serviciului de parcări către o firmă privată în detrimentul deciziei luate prin Art. 2 a Hotărârii Consiliului Local Tîrgu Mureş nr. 68/2017 votată în ședința ordinară de Consiliul Local Tîrgu Mureș din data de 23 februarie 2017. Tergiversarea și apoi amendamentul din mai mă fac să cred că la mijloc sunt niște înțelegeri ascunse”, a declarat consilierul Mark-Christian Hermann.
Taxare prin sms
Acesta a mai adăugat faptul că „dacă revenim la hotărârea din februarie și implicit dispunem de un serviciu de utilitate publică, vom putea să punem în funcțiune o aplicație prin sms de taxare, folosirea unei aplicații de smartphone (cum este de exemplu TPark, accesibil pe Android și iPhone), Primăria să dispună realizarea de tichete de parcare răzuibile (toate cu un impact redus din punct de vedere al costurilor) și astfel, în scurt timp, s-ar putea trece la taxarea parcărilor fără prea mari complicații. Azi, în 2018, în era tehnologiei, avem destule resurse să implementăm în mod rapid o modalitate rapidă de rezolvare a problemei taxării parcărilor. Iar această problemă și haosul care s-a creat în municipiul Tîrgu Mureș impun o urgență”.
Concret
Consilierul local cere, așa cum este prezentat în Expunerea de motive:
- Revocarea imediată a Hotărârii nr. 156 din 4 mai 2017 privind stabilirea modalităţii de delegare a Serviciului public de exploatare şi întreţinere a parcărilor cu plată din Municipiul Tîrgu Mureş şi abrogarea Art. 2 al Hotărârii Consiliului Local Tîrgu Mureş nr. 68/2017.
- Repunerea în vigoare a Hotărârii nr. 68 din 23 februarie 2017 și delegarea prin gestiune directă către Serviciului public de exploatare și întreținere a parcărilor cu plată din Municipiul Tîrgu Mureș (SPEIPP) pe care ar urma să îl înființăm prin HCL, ca serviciu public cu personalitate juridică proprie aflat în subordinea Consiliului local Tîrgu Mureș, în conformitate cu Art. 28, alin.2 lit. (a) a Legii 51/2006 a serviciilor comunitare de utilităţi publice..
- Lărgirea sferei de competență și de atribuții ale angajaților Direcției Poliției Locale Tîrgu Mureș a căror concediere se intenționa, iar acești angajați ai municipalității – cu prerogative de agent constatator conform regimului contravențiilor reglementat prin OG 2/2002 să aibă atribuții de verificare și control, dacă conducătorii auto au achitat tariful/taxa de parcare și pentru a aplica amenzi contravenționale pentru șoferii care parchează fără a plăti.
Disponibilizări rezolvate prin „legea parcărilor”?
La finele anului trecut, primarul Dorin Florea a emis o adresă prin care cerea tuturor direcțiilor ca să analizeze și să raporteze în scris propunerile privind o posibilă reducere de personal.
La începutul lunii ianuarie (10 ianuarie) primarul Dorin Florea a anunțat din nou, de data aceasta, într-o conferință de presă, că Primăria Tîrgu Mureș ar urma să disponibilizeze 30 la sută din personal, printre primii vizați s-ar număra conform primarului polițiștii locali și angajații de la Sere și spații verzi.
Consilierul Mark-Christian Hermann consideră că Repunerea în vigoare a Hotărârii nr. 68 din 23 februarie 2017 ar rezolva și această problemă prin faptul că unii angajați care ar fi urmat să fie concediați ar putea fi relocați către Serviciul Comunitar de Parcări Publice din cadrul Primăriei Municipiului Tîgu Mureș, sau către o societate comercială (SRL) subordonată consiliului local, iar agenții de teren vor fi angajații din cadrul Direcției Poliției locale Tîrgu Mureș, fără a se mai impune necesitatea și/sau oportunitatea concedierii unor angajați din cadrul Primăriei.
Redacția
Trebuie să fii autentificat pentru a publica un comentariu.