Pentru a veni în sprijinul cetățenilor în contextul procesului electoral pentru alegerea Preşedintelui României din 24 noiembrie 2019, programul de lucru al serviciilor publice comunitare locale de evidenţă a persoanelor din judeţ va fi următorul:
- sâmbătă 23.11.2019, între orele 8,00 – 16,00;
- duminică 24.11.2019, între orele 7,00 – 21,00.
Cererile depuse în această perioadă vor fi soluționate cu celeritate, astfel încât persoanele majore să își poată exercita dreptul de vot.
Astfel, cetățenii care dețin acte de identitate expirate, pierdute, furate, deteriorate, alte situaţii sunt așteptați la S.P.C.L.E.P. care deservește localitatea de domiciliu, în vederea obținerii unui act de identitate valabil.
Conform O.U.G. nr.97/2005, titularul sau reprezentantul legal al acestuia este obligat să solicite eliberarea unui nou act de identitate cu cel mult 180 de zile înainte de expirarea termenului de valabilitate a actului de identitate, dar nu mai puțin de 15 zile.
De asemenea, persoanele care au pierdut actul de identitate, le-a fost furat sau este deteriorat sunt obligate să solicite eliberarea unui nou act de identitate în termen de 15 zile de la producerea evenimentului.
Nerespectarea prevederii legale de mai sus constituie contravenție şi se sancționează cu amendă între 40 şi 80 lei.
DIRECTOR EXECUTIV, Codruța Sava