În cursul lunii august, Consiliul Județean Mureș a demarat operațiunile de retrodigitizare a arhivei instituției, respectiv scanarea a 3.500.000 file din arhiva instituției, în cadrul proiectului cu finanțare europeană, „Implementarea unor masuri de simplificare a serviciilor pentru cetățeni la nivelul Consiliului Județean Mureș”. În acest moment se scanează un număr de aproximativ 300 de bibliorafturi săptămânal, activitatea urmând a fi finalizată în cursul anului 2021.
Prin acest portal online se dorește simplificarea procesului de solicitare/emitere pentru 10 tipuri de documente emise de Consiliul Județean Mureș în exercitarea competențelor ce îi revin, respectiv:
- Certificate de urbanism
- Avize pentru Certificate de urbanism
- Autorizații de construire
- Autorizații de desființare
- Prelungire Autorizații de construire
- Prelungire Certificate de urbanism
- Avize de oportunitate
- Avize pe documentații de urbanism
- Acorduri prealabile pentru execuția de lucrări in zona drumurilor județene
- Autorizații de amplasare și execuție in zona drumurilor județene
Valoarea proiectului finanțat prin Programul Operațional Capacitate Administrativă este de 3 milioane de lei, acesta urmând a fi finalizat până în luna ianuarie 2022.
Biroul de Presă al Consiliului Judeţean Mureş