Cristian Teodorescu: ,,Pentru mine Punctul reprezintă 9 ani din viață, multe-multe satisfacții și o listă mult mai scurtă de probleme. Este un drum pe care aș porni din nou fără ezitare, este drumul pe care vreau să merg în continuare și este drumul care m-a modelat și pe care l-am modelat cum am știut mai bine.
Punctul este un grup de prieteni care au continuat împreună și în momentele mai fericite când reușeam să ne spunem cuvântul pe plan național și câștigam premii jurnalistice; dar și în acești ultimi ani de criză care ne-au lovit la fel de rău ca pe orice instituție media și cu precădere media scrisă printată.
Nu în ultimul rând, Punctul este un reper: al meu, al nostru, al orașului, al județului. Eu cred, și sper, că vom reuși să ne revenim chiar dacă armele și metodele de comunicare se vor schimba și ne vom adapta la noile cerințe ale pieței”.
Ideea
,,Ideea a venit simplu, românește: în Office, după o zi de muncă de final de an 2004 când ne-am ,,împrietenit” la o bere. Mă refer la partenerul meu din toți acești ani, Marius Libeg. A fost prima ieșire la o bere cu Marius și de atunci lucrăm împreună fără cusur. Treaba cu construitul ziarului e puțin mai complicată și poate mai greu de înțeles acum pentru că lumea și comunitatea s-a schimbat enorm în tot acest timp. Ideea e că am prins un moment economic bun, am construit cu grijă de-a lungul timpului (mai ales Marius, care e mai cerebral decât mine) și de multe ori am avut și inspirație în alegerile și deciziile pe care le-am luat împreună. De ce ,,Punctul”? Pentru că am căutat cele mai uzuale cuvinte în vorbirea curentă care să aibă și o semnificație pentru produsul media ce urma să-l punem la vânzare.
Conceptul
,,Conceptul de la care am pornit în urmă cu 9 ani ar funcționa / ar fi relevant și acum pentru comunitățile locale din județ, dar, din păcate, analizele economice au arătat că acestea nu se justificau ca exercițiu financiar. În 2009 am ajuns în imposibilitatea de a mai continua acest proiect așa cum a fost el conceput inițial”.
Scopul
,,Evident am avut un scop și eu cred că într-o oarecare măsură l-am atins: am furnizat comunității câteva proiecte interesante, am creat evenimente și am crescut nivelul competițional din mass-media locală. Asta pentru o bună perioadă de timp a funcționat. Acum avem un alt set de provocări ce țin mai mult de alegerile editoriale și de identificarea nevoilor de informare ale publicului și cred că asta e una dintre cele mai grele decizii pe care un jurnalist bun trebuie să le ia. Identificarea subiectelor de interes și lumina în care redai povestea.
Cred că provocările pentru următorul ,,cincinal” vor fi mult mai complicate pentru un jurnalist. Agenda populației, a comunității este foarte diferită de cea a presei; la fel de adevărat este că agenda populației e și foarte diversificată și nu ai cum să o acoperi cu un singur produs media. Dar, cert e că dezinteresul populației față de media are mai multe cauze și însăși presa duce cea mai mare vină. Eu cred că aici trebuie să căutăm răspunsuri …”
Criza 2009-2010…
,,Pfuui, greu greu. Au fost momente deosebit de grele și de câteva ori am fost pe punctul de a închide Punctul. Dar am reușit să ieşim basma curată și iată-ne în 2014. Nu-mi face plăcere prea mare să povestesc despre acești ani pentru că foarte puțini au reușit să mai înțeleagă nevoile de publicitate în condițiile în care propriile lor afaceri erau sub asediul problemelor economice. A fost o perioadă în care a trebuit să renunțăm la două treimi din echipa din 2008 și evident la două treimi din capacitățile editoriale. A fost o perioadă cruntă, dar absolut necesară pentru a supraviețui și spun asta având în vedere regula de aur pe care ne-am autoimpus-o eu și Marius: nu aducem bani de acasă pentru a susține afacerea!
Perioada cea mai frumoasă
„Aș putea să enumăr mai multe momente frumoase: primul an când munceam pe rupte, dar vedeam că merită. Aveam rezultate impresionante. Apoi, au urmat marile articole și marile anchete care au făcut vâlvă și unele au devenit subiecte naționale. Au fost frumoase și ieșirile cu ,,gașca” Punctul de la Lăpușna și mai ales din Grecia. Apoi, perioada marilor proiecte și a premiului Dumitru Tinu. ȘI pentru că trebuie să aleg cea mai cea perioadă spun doar atât: SORINA BOTA. Perioada Sorina Bota a fost, de departe, cea mai frumoasă perioadă Punctul”.
Viitor
„Din păcate, trăim o etapă în care nu prea se mai pot face planuri de afaceri și de viitor foarte concrete și pe perioade medii sau lungi. Există doar planuri pe termen scurt și acestea nu sunt interesante din punctul cititorilor de vedere. Ce trebuie totuși să spun este că echipa care lucrează la Punctul a fost întotdeauna de un nivel calitativ peste, mult peste media locală, și asta s-a văzut întotdeauna în paginile ziarului. Chiar dacă acesta s-a subțiat cantitativ în anii 2009-2010, niciodată nu s-a subțiat calitativ. Ligia Voro, Cătălin Hegheș, Titi și Alexandra, Emeşe Ardelean, Ioan Borgovan, Mircea Barbu, Ovidiu Morar și fața nevăzută din spatele programărilor Mihaela Kozak; precum și ceilalți colaboratori pe domeniul foto, editorial, distribuție și partenerii Punctul lucrează împreună de 9 ani și asta spune multe despre stabilitate și profesionalism. Mergem mai departe!
Vă mulțumesc dragii mei!”