„Antreprenoriatul prinde avânt în întreaga lume, întrucât există beneficii evidente în a fi proprietarul unei afaceri”, a declarat Ana M. Romero-Martínez, profesor asociat în management strategic și antreprenoriat și vice decan pentru afaceri internaționale și economice, Universitatea Complutense din Madrid. „Pe măsură ce această tendință continuă să crească, ne putem aștepta la un aflux de antreprenori care urmează o carieră aliniată cu pasiunile lor personale”.
Raportul a arătat că 57% dintre respondenții la nivel mondial iși doresc să dețină propria afacere, fie acum, fie în viitor, iar în România procentul acestora se ridică la 75%. Împreună cu dezirabilitatea, raportul din acest an a examinat tipurile de afaceri pe care oamenii sunt interesați să le urmărească (vânzare tradițională, vânzări directe, social selling, freelancing, franchising, social influencer, etc) și abilitățile și resursele de care au nevoie pentru a avea succes. Respondenții din România s-au declarat interesați în proporție mare de e-commerce – 65% și freelancing și dezvoltarea afacerii lor folosind canalele social media în proporție de 67%.
Potrivit raportului global din acest an, 68% dintre respondenți menționează că primul avantaj al unui antreprenor este abilitatea de a lucra la ceva care îi pasionează. Aceasta este urmată de abilitatea de a fi propriul șef (64%) și de a avea ocazia unor venituri suplimentare (62%). Acest lucru este valabil mai ales pentru respondenții sub 35 de ani. În acest caz ponderile din România sunt similare celor globale.
Începerea unei afaceri poate prezenta noi provocări și oportunități pentru viitorii proprietari de afaceri. Dintre cei chestionați, atât la nivel global cât și în România 45% menționează capitalul drept bariera numărul unu în calea intrării în antreprenoriat, aceasta fiind urmată de frica de eșec (33% nivel global, respectiv 32% România) și de îngrijorările cu privire la recuperarea investiției într-un timp rezonabil (31% nivel global și 28% România).