Banca Transilvania vine cu o serie de recomandări pentru clienții săi, pentru evitarea tentativelor de fraudă online, pe fondul creșterii numărului acestora atât la nivel național, cât și internațional. Obiectivul persoanelor care inițiază aceste tentative este accesul la banii clienților, prin obținerea datelor personale, cum sunt informațiile de acces în aplicații.
Programe Remote Access (precum Any Desk): persoanele sunt apelate telefonic de oameni rău intenționați, pentru a le convinge să își instaleze pe telefon aplicații precum Any Desk. Acestea oferă răufăcătorilor acces la toate datele din telefon.
Apelul telefonic (Spoofing): persoanele sunt sunate de pe numere de telefon care par a fi ale băncii/altor instituții, cu subiecte specifice (aprobarea unui credit, de exemplu) și solicită datele cardului, care, odată comunicate, deschid accesul răufăcătorilor la bani.
Deepfake: sunt mesaje video difuzate în social media, în care apar persoane – de obicei, cu notorietate – care recomandă anumite investiții, fără ca, în realitate, acestea să fie implicate în subiect.
Recomandări BT pentru siguranța banilor și a informațiilor personale:
Nu dezvălui nicio informație de acces la aplicațiile bancare (user, parolă, one-time password, alte credențiale).
Nu descărca nicio aplicație precum Any Desk.
Nu dezvălui datele cardului bancar: nume, număr, data de expirare, CVV2/CVC (numărul de trei cifre de pe spatele cardului) și nici PIN-ul.
Nu introdu PIN-ul pe site-uri și nu-l divulga telefonic.
Site-ul pe care urmează să introduci datele cardului pentru efectuarea unei plăți online trebuie să fie securizat (link-ul trebuie să înceapă cu https).
Analizează critic un mesaj primit. Evită accesarea link-urilor care prezintă modalități rapide de îmbogățire sau de economisire. Dacă ceva este prea bun pentru a fi adevărat, probabil că exact așa este.
Evită să accesezi “oportunități de investiții” care vin din partea unor persoane necunoscute, care îți prezintă aceste oportunități pe e-mail, prin SMS sau telefon. Aceste persoane pot suna ca și cum ar fi din partea BT sau a altor bănci. De multe ori, pentru accesarea acestora ți se solicită să transferi sume de bani.
Fii atent la mesajele care par să fie din partea Băncii Transilvania (sau a băncilor, în general). Nu solicităm niciodată date confidențiale (datele cardurilor, parolă de acces, PIN) – telefonic, prin SMS, e-mail etc.
Evită să accesezi link-uri primite din surse necunoscute (pe e-mail, SMS, prin social media, WhatsApp, Signal, Telegram etc.) și nu completa datele tale personale sau bancare pe aceste link-uri.
Dacă ai suspiciuni cu privire la o ofertă, evită să accesezi materialele respective și verifică existența promoției sau a ofertei pe un canal oficial de comunicare al companiei.
În cazul în care ai o suspiciune că ești victima unui incident, dacă ești client BT, ia legătura cu banca: contact@btrl.ro; 0264 30 80 28, iar în cazul în care ai fost păgubit, depune o plângere la Poliția Română și informează Directoratul Național de Securitate Cibernetică (alerts@dnsc.ro, 1911).
Category: Stirile Punctul