Proprietarii celor 76 de mall-uri funcționale în România anul trecut au încasat de la magazinele pe care le găzduiesc circa 660 de milioane de euro, cu 22,8% mai mult decât în anul anterior. Sunt cele mai mari încasări din istoria pieței moderne de retail și au fost realizate în al doilea an de pandemie. Doar proprietarii a 6 mall-uri au încasat mai puțini bani anul trecut, conform datelor Profit.ro.
În a doua parte a anului 2020 au fost deschise publicului 4 noi centre comerciale: Shopping City Târgu Mureș, Dâmbovița Mall din Târgoviște, Sepsi Value Center din Sfântu Gheorghe și AFI Brașov, care au generat în primul lor an de funcționare afaceri de 28 milioane de euro. Shopping City Târgu Mureș a intrat anul trecut în topul mall-urilor direct pe locul 23.
Analiza Profit.ro arată că cele 20 de mall-uri ale sud-africanilor de la NEPI Rockcastle le-au adus anul trecut peste 200 milioane euro, cu 25% peste rezultatul anului anterior, și rămân liderii detașați ai acestui sector imobiliar.
Shopping City Târgu Mureș a avut în 2021 o cifră de afaceri de aproximativ 10 mil. euro, cu un profit de 1,1 mil. euro. Promenada Mall Târgu Mureș a avut în același an o cifră de afaceri de aproximativ 5.8 mil. euro, cu un profit mai mare decât Shopping City, de aproximativ 4,1 mil. euro. La acest capitol, Mureș Mall se situează cel mai jos, având o cifră de afaceri de 600 000 de mii (0.6 mil.) de euro și cu o pierdere de 100 000 de mii (0.1 mil.) de euro pe anul 2021.
SURSA: profit.ro