România este a șaptea cea mai bună țară pentru extinderea afacerilor la nivel global, arată datele publicate recent de compania globală de resurse umane și salarizare Remote.
Un studiu recent al PWC arată că aproape jumătate dintre directorii financiari ai companiilor sunt în prezent în curs de a-și extinde activitatea pe piețele externe (sau intenționează să facă acest lucru în curând). Pe lângă obținerea unei cote de piață mai mari, expansiunea globală poate oferi companiilor multe beneficii suplimentare, cum ar fi o mai mare expunere a mărcii, noi oportunități de investiții și oportunități simple de angajare pe o nouă piață de talente. Extinderea într-o nouă locație va afecta, de asemenea, impozitele, legile de zonare și reglementările la care va fi supusă o afacere.
Pentru a-i ajuta pe proprietarii de afaceri să înțeleagă care sunt țările cu cel mai atractiv potențial de expansiune internațională, compania de resurse umane și salarizare Remote a analizat care sunt cele mai bune țări din lume pentru extinderea afacerilor. Au fost analizate 100 de țări cu cele mai mari PIB-uri din lume în raport cu 10 indicatori critici de extindere. Printre factori s-au numărat rata anuală de creștere a PIB-ului, numărul de startup-uri, rata impozitului pe profit, productivitatea muncii și timpul și costurile necesare pentru a începe o afacere, printre altele.
Statele Unite, Singapore și Irlanda, în fruntea clasamentului
Statele Unite s-au clasat în fruntea indicelui de expansiune globală, fiind cea mai bună țară pentru companiile care doresc să se extindă în străinătate. SUA are de departe cel mai mare număr de start-up-uri (73.553) dintre toate țările analizate. Al doilea cel mai mare număr a fost 14.667 în India – cu aproape 60.000 mai puțin.
Statele Unite au, de asemenea, unul dintre cei mai scurți timpi necesari pentru a începe o afacere la doar 4 zile, împreună cu un cost mediu destul de rezonabil de 725 dolari (deși acesta este cel mai mare cost dintre toate primele cinci țări de pe listă).
Totuși, în general, Statele Unite sunt una dintre cele mai bune locații din lume pentru a opera o afacere și este ușor de înțeles de ce atât de multe companii își propun să se extindă aici.
A doua locație de pe listă este Singapore, o țară mică din Asia de Sud-Est, cu o producție de afaceri foarte mare. Singapore are de fapt o rată de creștere anuală mai mare decât SUA (7,6% față de 5,7% în America), precum și mai puține impozite pe profit (17% față de 21%) și mai puține plăți de taxe efectuate într-un an (5 față de 11). De asemenea, are cea mai mare viteză a internetului de bandă largă de pe listă, de 255,83 Mbps, și un cost mediu scăzut de doar 238 de dolari pentru a începe o afacere.
Irlanda ocupă locul al treilea pe listă, cu cea mai mare rată de creștere anuală dintre toate țările din top 20 (13,5%). Are mult mai puține start-up-uri decât SUA sau Singapore, cu doar 452, dar are, de asemenea, una dintre cele mai mici rate de impozitare dintre toate țările (12,5%) și un cost mediu foarte scăzut de doar 86 de dolari pentru înființarea unei afaceri.
Alte țări europene, Danemarca și Ungaria ocupă locurile patru și cinci.
România, pe locul 7 la nivel mondial
România are 263 de start-up-uri înregistrate în studiu, un număr mic atunci când este măsurat cu alte țări din top 10. Are, de asemenea, un impozit mediu, de 16%, pe profiturile corporative, dar un număr relativ mare de plăți de impozite (14) în fiecare an. Prin comparație, în Hong Kong, companiile trebuie să facă doar 3 plăți în fiecare an.
Viteza internetului în România este de 232,17 Mbps, mai mare decât cel din SUA și aproape dublu față de cel din Irlanda. Doar Singapore și Hong Kong, ambele la aproximativ 255 Mbps, au o conexiune mai rapidă.
Este nevoie de aproximativ 20 de zile pentru a începe o afacere în România, cea mai lungă perioadă din toate primele 10 țări. În Hong Kong și Singapore durează 2 zile, în Ungaria 7, în Danemarca 4, iar în Suedia doar 8 zile. Cu toate acestea, costă doar 38 de dolari pentru a face acest lucru, România fiind de departe cel mai ieftin loc pentru a deschide o afacere.
continuarea pe economedia.ro