România va pierde, cel mai probabil, peste 500 de milioane de euro fonduri europene la modernizarea liniei Brașov – Sighișoara din cauza întârzierilor de ordinul anilor la derularea lucrărilor, afirmă Asociația Pro Infrastructura, întrebându-se cine va răspunde pentru aceasta.
Reamintim că săptămânile trecute, într-o conferință de presă comună cu premierul Marcel Ciolacu la Ministerul Transporturilor, ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, susținea că a cheltuit toți banii europeni puși la dispoziția instituției și că, mai mult, ar avea nevoie de alții de la alte capitole unde nu s-au cheltuit. Cifrele oficiale arată încă miliarde de euro necheltuite (alocare 9,3 miliarde euro de la CE, rambursare efectivă 6,5 miliarde euro cu șase luni înainte de termenul limită de decontare, 31 decembrie 2023).
Potrivit unei postări API pe pagina de socializare, calea ferată Brașov-Sighișoara ar putea înregistra o pierdere de peste o jumătate de miliard de euro. Redăm postarea cu observația că intertitlurile ne aparțin.
„Reconstrucțiile totale ale liniilor ar trebui să dureze 3-5 ani, dar în realitate țin 7-9 ani. Cu semnalizare 11 ani.
Asta duce la pierderi de bani nerambursabili, rămași necheltuiți. Recordul îl deține secțiunea Brașov-Sighișoara unde finanțarea europeană CEF (Connecting Europe Facility) de 787 milioane euro a fost obținută pe ciclul 2014-2020. Dar în 2020, CFR abia a semnat contractele. Iar azi suntem la… 21% progres fizic.
Trebuie să fii autentificat pentru a publica un comentariu.