… da, ştiu, veţi spune că nu se pot compara merele cu perele, deşi sunt fructe amândouă. Ei bine, nu-mi propun să le compar, dar vreau să ştim unde ne e locul când vorbim de evenimente organizate în România, în domeniul auto. În timp ce enumerarea constructorilor de automobile nu ne-a obosit prea tare în ediţia trecută a Săptămânalului Punctul, lista fiind destul de limitată; am trecut în revistă doar premierele de la IAA Frankfurt 2013 şi am constatat că numărul premierelor mondiale era aproximativ dublul numărului de firme participante de la SAB (Salonul Auto București) 2013, ca să nu vorbim şi de alte cifre care ar suna cel puţin înfricoşător.
Şi totuşi …
… SAB 2013 e deschis zilele acestea la Romexpo Bucureşti şi în afara informaţiilor prezentate săptămâna trecută putem spune doar că şi-a pregătit un stand şi marca BMW, a cărei prezenţă nu era confirmată la momentul închiderii ediţiei de săptămâna trecută.
Şi, pentru a echilibra balanţa pe care Mercedes Benz a înclinat-o în favoarea-i prin expunerea la Bucureşti a noii S-Klasse, BMW a venit cu un model care va completa segmentul limuzinelor medii – M4. Pentru cei care încă nu s-au familiarizat cu noutăţile de la BMW, trebuie să ştiţi că seria 4 va exista într-o singură variantă de caroserie şi înlocuieşte seria 3 coupe. Este reţeta pe care BMW a aplicat-o cu seria de succes 6, care s-a vândut ca pâinea caldă. Şi trebuie spus că noua serie 4 atrage deja o serie de laude din partea presei de specialitate.
Revenim la marele S-Klasse care este, probabil, cel mai important model proaspăt lansat şi apoi prezent la SAB. Limuzina de top a Mercedes este ea însăşi o legendă printre automobile. Nu mai amintesc câte sisteme tehnice minunate, câte gadget-uri şi câte dotări de ultimă oră şi-au făcut intrarea în conştiinţa publicului prin intermediul S-Klasse. Nu mai spun câte inovaţii, invenţii şi de câte ori Mercedes a ridicat ştacheta prin această minune tehnologică. Nu mai spun că am avut plăcerea să fac un drive-test de două zile cu modelul care acum îşi încheie ciclul de viaţă şi că dimineaţa abia aşteptam să ies din casă şi să intru într-o ,,altă lume” – a limuzinei. Sunt lucruri care pot fi explicate în cuvinte şi sunt lucruri care trebuie trăite pentru a fi înţelese. Şi cred că asta va fi cazul cu noua limuzină. Prezentările sunt de prisos, cifrele sunt reci, iar senzaţia din S-Klasse este dincolo de cuvinte.
După-masă plăcută la Romexpo
În rest, aşa cum anticipam avem facelift-ul Duster, avem o sportivă de la Jaguar (chiar dacă nu modelul anticipat), avem i10 de la Hyudai, şi confirmată şi prezenţa noului pro_cee’d GT de la KIA. Mai sunt prezente câteva SUV-uri care lărgesc singura nişă care a înregistrat creşteri de vânzări: Peugeot 2008, CR-V cu noul propulsor diesel 1.6 de 120 CP, SX4 S-Cross şi multe altele.
Una peste alta, se poate petrece o după-amiază plăcută şi la Romexpo.
Cristian Teodorescu