Ministerul Economiei, Antreprenoriatului și Turismului (MEAT) prmovează intens la târgurile internaționale de turism, dar și pe pagina proprie de Facebook, ceaiul de urzici și sarea. Companiile Plafar și Salrom au fost prezente și la ultimele două târguri internaționale de turism, la care a participat România, la Paris și Viena.
Ministerul Economiei spune că în ultimii ani, ceaiul a devenit „o expresie culturală a ospitalității”, motiv pentru care pregătește lansarea unei rute cultural turistice a ceaiului: Ruta Cultural Turistică a Turismului Fitoterapeutic.
„Această rută va cuprinde tradiții intrate în Patrimoniul Cultural Imaterial UNESCO, asociate principalelor sărbători ale românilor, plante descoperite și folosite din vremuri străvechi, care pot fi admirate și fotografiate de turiști în locurile unde sunt cultivate, precum și tradiția servirii ceaiurilor aferente acestora. De asemenea își propune să prezinte traseul ceaiului de la frunză la ceașca noastră zilnică, prin intermediul rețetelor de succes implementate în România”, se mai arată în răspunsul Ministerului transmis Economica.net.