Meseria de șofer de TIR pe curse externe este grea, solitară și solicitantă, dar aduce câștiguri mari – între 2.000 și 3.500 de euro net lunar, în funcție de experiență. Deși mulți o compară cu „viața de pușcăriaș”, salariile îi atrag pe mulți români către transportul internațional.
România se confruntă cu un deficit de aproximativ 150.000 de șoferi de camion, în timp ce tot mai mulți aleg să lucreze în străinătate, în special în Germania, Belgia, țările nordice și restul Europei. Firme din România colaborează cu parteneri internaționali pentru a acoperi nevoia uriașă de transport, preluând contracte externe.
Un exemplu notabil este comuna Bosanci (Suceava), unde există circa 150 de firme de transport cu peste 1.000 de TIR-uri, care operează aproape exclusiv la nivel internațional.
Reprezentanții industriei acuză statul de concurență neloială, deoarece societățile de stat oferă salarii mai mari și subvenții, atrăgând astfel șoferii instruiți de firmele private. România are peste 200.000 de firme în transporturi și aproximativ un milion de angajați în sector.
sursa: termene.ro