Șoferii din România ar putea să aibă acces în scurt timp la un serviciu public prin care să raporteze locurile de pe autostrăzi sau drumuri unde sunt probleme, precum gropi, marcaje lipsă, parapete stricate, lucrări, obstacole sau pericole, după cum a aflat HotNews.ro. „Ideea e bună”, apreciază Asociația Pro Infrastructura, însă totul ține de cât de deștept va fi implementată: „Riscul de a sifona niște bani e mare”.
Compania de Drumuri prin CESTRIN (Centrul de Studii Tehnice Rutiere și Informatică) este cea care operează Punctul National de Acces, un sistem de raportare al problemelor de pe drumuri. Serviciul însă este mai degrabă unul cu acces restrâns, disponibil pentru înregistrare doar companiilor (precum cele de transport) sau autorităților locale.
Într-un răspuns oficial transmis la solicitarea HotNews.ro, CNAIR anunță că vede noul „sistem național pentru raportarea voluntară” mai degrabă ca o „nouă aplicație ce trebuie dezvoltată”.
Hotnews