O editură din Târgu Mureş a conceput trei softuri educaţionale pentru elevii din clasa pregătitoare, prin care copiii sunt introduşi în tainele alfabetului, ale matematicii şi sunt învăţaţi cum să protejeze mediul înconjurător.
‘Deşi există o programă şcolară bine definită pentru elevii din clasa pregătitoare, ei nu dispun de manuale şcolare fiind consideraţi o generaţie de trecere de la grădiniţă la şcoala. Ei vin în şcoală, pentru a se obişnui cu acest nou mediu de învăţare, dar aduc cu ei jucăriile şi activităţile educative specifice grădiniţei. Editura Edu din Târgu Mureş vine în întâmpinarea acestui tip de educaţie prin joc cu trei softuri educaţionale, esenţiale clasei pregătitoare: ‘Alfabetul din poveşti’ (Abecedar), ‘Ţup în explorarea mediului’ (Cunoaşterea mediului) şi ‘Foxi şi cartea misterelor’ (Matematică). Toate cele trei produse sunt formate dintr-un CD (soft educaţional), o revistă – manual şi un joc didactic’, a anunţat vineri, Ciprian Năprădean, directorul editurii.
Potrivit acestuia, pachetul educaţional ‘Alfabetul din poveşti’ are menirea de a-i introduce pe elevii din clasa pregătitoare în universul sunetelor şi al literelor, acesta conţinând 28 de lecţii interactive, 28 de poveşti animate, 56 de aplicaţii şi jocuri edu-distractive, precum şi 120 de planşe şi fişe de lucru printabile. ‘Fiecare literă îşi are povestea sa animată: litera V este asemănată cu aripile deschise ale curajosului vultur, hamacul lui Hipo a împrumutat forma literei H, litera E s-a născut din pieptenele fără dinţi al elefănţelului isteţ, iar litera O ne aminteşte de oraşul cu ochelari. Micul şcolar poate lua parte la provocările literelor (prin lecţiile interactive la sfârşitul cărora va primi câte o apreciere), îşi poate consolida însuşirea corectă a sunetelor şi silabelor prin jocuri educative şi fişe lucru sau îşi poate personaliza literele preferate’, a arătat Năprădean.
Pe softul educaţional ‘Ţup în explorarea mediului’ copilul parcurge alături de un iepuraş isteţ şi curios, toate temele din programa de explorare a mediului. Acest CD conţine 19 lecţii interactive, 19 poveşti animate, 38 de jocuri şi aplicaţii educative şi 57 de fişe de lucru printabile. Ciprian Năprădean a susţinut că softul educaţional ‘Foxi şi cartea misterelor’ (Activităţi matematice) transformă copilul în actorul principal al desenelor animate educative şi interactive. ‘Astfel, personajele din poveste îl provoacă în permanenţă pe utilizator să observe şi să le indice calea corectă printre provocările matematice specifice vârstei. CD-ul ‘Foxi şi cartea misterelor’ conţine 36 de poveşti animate şi interactive, 18 jocuri edu-distractive şi 54 de fişe de lucru. Aceste softuri educaţionale transformă învăţarea dintr-un act dificil şi obligatoriu într-un demers distractiv şi voluntar’, a subliniat Năprădean.
AGERPRES
Salutare