In urmă cu șase ani, Adrian Chicireanu lucra în domeniul IT în cadrul companiei Orange. Fiind pasionat de partea de automatizări, acesta a decis, împreună cu încă doi colegi, să lanseze în 2018 o soluție prin care agricultorii pot controla de la distanță serele și solariile, doar cu ajutorului unui telefon mobil.
Adrian a descoperit că în piață nu exista o astfel de soluție automatizată pentru sere și solarii. Așa a apărut și ideea business-ului Solarino, care a început cu o investiție inițială de 1.500 euro.
„Am luat legătura cu cei de la Agrokit, un furnizor de competențe pentru solarii, am făcut un demo și am început dezvoltarea produsului. Mi-am dat seama că este un proiect pe care merită să mizez. La sfârșitul anului 2019 am participat și în programul de pre-accelerare Food & Agri Tech Challenge, am ieșit printre finaliști și am învățat cum să crești un produs, iar de atunci noi ne-am dezvoltat”, spune Adrian Chicireanu.
Cum funcționează soluția care îți permite să controlezi sera direct din telefonul mobil
Soluția propusă de Adrian este un sistem inteligent prin care agricultorii pot să își controleze și să își urmărească serele de oriunde, direct din telefonul mobil. De asemenea, soluția permite și automatizarea parametrilor pentru seră: temperatură, iluminare, umiditate și ventilație, astfel încât toată climatizarea este benefică plantelor.
Agricultorul poate urmări în aplicație, pe o perioada lungă de timp, de până la un an chiar, temperatura, umiditate, viteza, vântul, astfel încât poate face o predicție în ceea ce privește producția
Adrian Chicireanu va participa la conferința Agricultura Viitorului – Noul peisaj din agricultură: Cum putem reporni motoarele. Dacă vrei să fii la curent cu ultimele trenduri în agricultură, înscrie-te gratuit la conferința Agricultura Viitorului AICI și fii alături de noi la unul dintre cele mai mari evenimente de profil.
Prețul pentru o seră inteligentă este de 4.000 lei, iar agricultorii își pot recupera investiția în doi ani.
„În doi ani își amortizează toată cheltuiala și rămâne cu un sistem care îi salvează timp și bani, având în vedere ca aceste sarcini erau făcute de către un angajat. Clientul ajunge să înțeleagă că va putea plăti mai puțin pentru aceste lucruri care vor fi automatizate. Angajatul va putea face alte lucruri mai utile în acel timp și va fi plătit în continuare, însă tot procesul va fi mai eficient”, precizează Adrian.