Doctorul Hadrian Olteanu, manager general al Spitalului orăşenesc „Dr. Valer Russu”, din Luduş, este într-o permanentă mişcare fizică şi spirituală pentru eficientizarea actului medical pe care personalul Spitalului trebuie să îl acorde cetăţenilor din oraş şi din împrejurimi. Deşi este de relativ puţină vreme în actualul post, dr. Olteanu a marcat în activitatea sa câteva realizări dintre care amintim doar succesul Laboratorului de analize medicale, dar despre care vom scrie, probabil, cu altă ocazie.
Cheia succesului – informatizarea
Acum, amintim doar de procesul de informatizare a Spitalului care a început luna trecută când managerul Olteanu a considerat că este mai bine să informatizeze tot spitalul odată, nu numai laboratorul, aşa cum era o propunere.
Informatizarea înseamnă că aproape tot ce înseamnă documente care circulă prin spital vor trebui să treacă printr-un sistem informatic unic. Această modernizare vine în sprijinul managementului spitalului, în sensul că în acest mod se pot verifica toate cheltuielile, se poate controla în timp real atât fluxul financiar, cât şi cel al pacienţilor.
Un mare avantaj este acela că medicul poate să acceseze uşor fişa bolnavului, află tot ce ţine de evoluţia bolii şi tratamentul urmat. În acelaşi timp, se fac economii şi la transport, dar nu numai aici; este în proces de modernizare şi site-ul Spitalului, acesta fiind realizat în decurs de câteva luni.
Instalarea câtorva programe se face uşor, dar personalul trebuie să se adapteze la un sistem nou, ceea ce este mai greu, dar nu imposibil.
Legat de site, doctorul Olteanu speră ca în momentul în care se va fi realizat în întregime informatizarea, pacienţii care apelează la analize în cadrul laboratorului sau cei care sunt trimişi de medicii de familie cu recomandare la laborator, vor putea să-şi acceseze analizele pe web-site, adică nu vor mai veni la Policlinică după rezultatele de laborator.
Ioan A. Borgovan