Conform Forbes, principalele proiecte de dezvoltare au stagnat în ultima perioadă, însă Târgu-Mureș prinde prima jumătate, (poziţia 20) a clasamentului Forbes 40 cele mai bune zone pentru afaceri. Pe primele locuri se află Bucureşti, Timişoara şi Cluj.
Dezvoltarea economică a orașului Târgu-Mureș a început undeva în secolele al XIV-lea și al XV-lea, odată cu apariția breslelor, adevărate „corporații” medievale. După Marea Unire din 1918, Târgu Mureș cunoaște o primă etapă de industrializare, în perioada interbelică. În 1930 erau înregistrate 405 de firme individuale și 61 de companii industriale. Spre comparație, astăzi există, la nivel de județ, un număr de 11.838 de societăți comerciale. În perioada regimului comunist, industrializarea continuă și apar Combinatul de îngrășăminte chimice, Metalotehnica, Electromureș, fabrici de mobilă și de textile, unități de producție în industria alimentară.
După Revoluția din 1989, activitatea industrială s-a redus simțitor. Cu toate acestea, forajul și extracția gazelor naturale, prelucrarea lemnului, industria chimică, textilă și alimentară sunt ramuri încă reprezentative pentru economia județului.
În prezent, Mureșul se laudă cu afacerea IRUM, controlată de familia Oltean, care ocupă și locul 136 în topul Forbes 500 cele mai puternice companii românești, ediția 2018. Anul trecut, compania IRUM din Reghin a lansat tractorul agricol TAGRO, primul tractor agricol sută la sută românesc, produs în România după o pauză de 10 ani. Valoarea investiției pe care grupul MAVIPROD, deținut de familia Oltean și acționar la IRUM, a făcut-o în noul tractor se ridică la 4 milioane de euro. Proiectul TAGRO a fost demarat de specialiștii de la Reghin în urmă cu cinci ani. Târgu-Mureș are câteva atuuri incontestabile, printre care se numără aeroportul internațional, autostrada spre Cluj-Napoca, a cărei construcție a început deja, și vorbitorii de maghiară și germană.
Sursa: Forbes.ro