Emanoel Derta, un târgumureșean în jur de 50 de ani, conduce de anul trecut tot ce ține de designul automobilelor Dacia. Oficial, în nomenclatorul Grupului Renault, funcția se numește Design Studio Chief, Dacia Design Center.
Emanoel Derta a absolvit Științe Economice în România, apoi Istituto Europeo di Design din Milano. În cariera sa de 23 de ani a lucrat pentru Fiat, Lancia, Alfa Romeo și Porsche, dar și pentru doi producători auto chinezi, Great Wall Motors și Xpeng Motors.
”Mie inițial nu mi-a plăcut în mode deosebit designul, ci automobilele în general. Mi-a spus mama, la un moment dat, că atunci când eram copil, primul lucru pe care l-am desenat a fost un tractor. Apoi mi-au plăcut foarte mult camioanele. Pe lângă Fabrica de Mobilă, unde am locuit, în Târgu-Mureș, veneau multe camioane din străinătate. Veneau Volvo-uri, DAF-uri, MAN-uri. Arătau alea ca niște nave spațiale față de Roman Diesel-urile noastre. Le admiram și le desenam. Am mai văzut în parcarea unui hotel din Târgu-Mureș, singurul unde veneau străini, o Alfa Romeo și un Mitsubishi Pajero. Păi față de ARO-urile noastre, Pajero ăla arăta… uau!

Tata avea un coleg de serviciu, un sas, care avea rude în Germania și primea de acolo reviste auto. Am văzut în ele niște schițe, poze ale unor modele făcute în clei. Mi-am dat seama că aia nu e inginerie, ci design. De aici a pornit totul”, a povestit Emanoel Derta, într-un interviu pentru o publicație auto, difuzat online.

La Dacia, mureșeanul are foarte multă treabă în această perioadăS. Se lucrează intens la o nouă versiune, restilizată, a Daciei Logan, dar se lucrează, de asemenea, și la noul model electric al Daciei, menit probabil să înlocuiască în gamă modelul Spring. Va fi un SUV mic, citadin, la al cărui design cu siguranță că și-a adus și-și va mai aduce contribuția Emanoel Derta.



surse foto: Dacia Groupe Renault, Linkedin/Emanoel Derta
Trebuie să fii autentificat pentru a publica un comentariu.