Ca în fiecare an, Teatrul Național Târgu-Mureș se alătură Campaniei Naţionale „Artiştii pentru artişti” organizată de către UNITER, campanie ce are ca scop susţinerea financiară a artiştilor cu probleme de sănătate şi existenţă.
Spectacolele incluse de către Teatrul Național Târgu-Mureș în această campanie sunt următoarele:
- 17 martie 2019, ora 19:00, Sala Mare: Floor covering. TERMINAL de Frații Presnyakov, regia Sorin Militaru, Compania „Liviu Rebreanu”;
- 15 martie 2019, ora 19.00, Sala Mare: Călăul necunoscut… Și nimeni altcineva! de Agatha Christie, regia Attila Gáspárik, Compania „Tompa Miklós”
Fiecare bilet cumpărat la aceste spectacole înseamnă nu doar un semn de reverenţă pentru munca actorilor, ci şi un ajutor concret. Pentru că există artiști care depind de fondurile colectate de UNITER în cadrul Campaniei Naţionale „Artiştii pentru artişti”, unii dintre ei neavând familie sau alt sprijin. Oameni care au nevoie urgentă de sprijin financiar!
În cele optsprezece ediții de până acum ale campaniei, sumele provenite din vânzarea de bilete au alimentat Fondul de Solidaritate Teatrală – baza financiară a sesiunilor de sprijin pentru artiştii aflaţi în dificultate.
Campania este un program anual constant al UNITER, cu derulare continuă, având ca punct de vârf intervalul martie–aprilie. Putem să definim această perioadă ca un timp al solidarităţii teatrale, ţinând cont de faptul că în data de 27 martie se sărbătoreşte Ziua Mondială a Teatrului.
„Artiştii pentru Artişti” s-a instituit nu numai ca resort financiar, ci mai ales ca stimulator al solidarităţii artistice şi ca semnal pentru publicul de teatru şi pentru autorităţi.
Componenta solidarităţii teatrale este asigurată prin participarea artiştilor la realizarea unui spectacol de caritate, ce reprezintă punctul culminant al campaniei de strângere de fonduri şi, de asemenea, prin participarea instituţiilor de profil din România, ce colaborează cu UNITER pe tot parcursul anului.
Dincolo de solidaritatea de breaslă, UNITER a încercat să dezvolte şi componenta de sensibilizare a opiniei publice prin atragerea de parteneri finanţatori, donatori, servicii, sponsorizări etc, o componentă ce a reuşit să se dezvolte în ultimii ani, aşa încât programul „Artişti pentru artişti” este posibil în baza parteneriatelor deja stabilite.