Poate ți se va părea ciudat că vei citi un articol despre marketingul prin SMS în anul 2020, când ai la dispoziție atâtea tehnologii noi de a-ți transmite mesajul promoțional către clienți. Ei bine, în ciuda prevalenței noilor metode, precum social media și ultra-sofisticatele tactici de marketing digital, ”bătrânul” SMS este încă viabil și continuă să aducă beneficii celor care nu uită de el.
În unele situații, un mesaj text este pur și simplu mai convenabil și produce rezultate mai bune decât e-mailul, social media sau alte canale de marketing digital.
În plus, cercetările statistice spun că mesajele SMS au o rată de deschidere de circa 98%, comparativ cu aproximativ 20-30% pentru e-mailuri. Mai mult, aproape 90% dintre destinatari deschid un mesaj text în primele trei secunde de la primirea acestuia. Doar aceste cifre ar trebui să fie suficiente pentru a-ți stârni interesul. Acest tip de comunicare îți permite să ajungi la clienții tăi potențiali oriunde s-ar afla, în orice moment al zilei sau al nopții.
Iată cele mai bune 3 sfaturi care te vor ajuta să stăpânești tainele marketingului prin SMS
- Păstrează mesajele scurte și concise
Multe servicii vor tăia SMS-urile mai lungi de 160 de caractere și le vor diviza în mai multe texte care vor fi livrate succesiv. Dar cu siguranță nu vrei ca mesajul tău să fie redus la jumătate sau ca ultima linie de text să ajungă după câteva minute.
La fel ca la Twitter, secretul marketingului prin SMS este de a fi foarte concis și de a spune cât mai mult în mai puține cuvinte. De aceea, este bine să te obișnuiești să scrii texte relevante, la obiect și atractive.
- Nu trimite prea multe mesaje
Dacă intri în ”febra” transmiterii mesajelor, nu vei face decât să-ți enervezi publicul țintă și să să vezi cum se dezabonează de la mesajele tale cu cea mai mare viteză. Până la urmă, nimeni nu vrea să aibă mesageria telefonului plină de reclame.
Este important să folosești în mod prudent SMS-urile și să limitezi numărul de mesaje pe care le trimiți fiecărui client. Cele mai bune practici spun că ar trebui să ai trei sau patru pe lună. O bună idee ar fi să apelezi la un furnizor de servicii de marketing prin SMS, cum ar fi SMSO – descoperă oferta aici și alege pachetul care se potrivește afacerii tale.
Acest lucru te va ajuta să selecționezi cele mai bune mesaje și să trimiți texte doar atunci când ai ceva important de spus.
- Include întodeauna un Call To Action în textul mesajului SMS
Motivul principal pentru care vei trimite mesaje este de a încuraja destinatarii să facă acțiunea pe care o dorești: să intre pe magazinul tău online, să facă o vizită la service-ul auto pe care îl deții, să cumpere un anumit produs sau serviciu etc. Acesta este scopul pentru care este extrem de important să incluzi un apel către acțiune (CTA – prescurtarea de la Call To Action) în fiecare text pe care îl trimiți.
În prezent, majoritatea oamenilor folosesc un smartphone, care te va lăsa să incluzi și linkuri CTA în mesajele tale. Destinatarii pot apăsa cu ușurință pe acestea și vor fi astfel direcționați către o pagină de destinație unde pot profita de oferta ta.
Iar dacă deții si un program CRM, de fiecare dată când cineva apasă pe CTA-ul tău, acesta este urmărit în sistem, permițându-ți să măsori astfel performanța mesajelor pe care le compui și să afli cele mai bune sfaturi despre cum să ajungi la clienții tăi în cel mai eficient mod.
Iată deci doar câteva sfaturi care te vor face să devii mai bun în activitatea de marketing prin SMS – un instrument mai puțin utilizat, însă extrem de eficient chiar și în prezent.
Sursa foto: www.shutterstock.com