Ați ghicit! Sunteți niște genii!
Multe, foarte multe, exagerat de multe firme care dețin mijloace de transport de peste 3,5 tone stau la coadă să fie programate la o singură stație ITP din județul Mureș în timp ce alte stații ITP pentru camioane se prăfuiesc nefolosite.
Dar care e explicația?
O fi atât de ieftin la XPOL Focus Line srl?
Nu, dacă calculezi în detaliu serviciile oferite iese chiar mai scump.
Or fi atât de buni specialiști și lucrurile se rezolvă rapid?
Nu, pentru că se fac programări, uneori cu multe zile înainte.
O fi pentru că proprietarul XPOL Focus Line srl este Paul Becuș care este și angajat al I.S.C.T.R.
Mureș – instituția care efectuează controale la camioanele care trec sau nu ITP-ul pe bune?
Ehhh acuma și voi, ce întrebări stupide puneți …
O fi pentru că marea majoritate a firmelor cu parc auto nu respectă toate condițiile tehnice pentru ca utilajele lor să treacă legal și fără emoții un simplu ITP?
Iarăși voi ăștia din presă vă băgați ca musca-n lapte …
O fi pentru că tace toată lumea în stilul tipic românesc ”las-o așa că trece neobservat” și nimeni nu are nicio treabă cu o situație de incompatibilitate vădită?
Nuuu, nici vorbă.


Dar despre ce vorbim?
Fapta e simplă și simplu de explicat: Paul BECUȘ – angajat de foarte mulți ani la I.S.C.T.R. Mureș a avut o idee genială prin 2022 și anume cum ar fi să-și deschidă o stație ITP pentru utilaje peste 3,5 tone pe care oricum le cam controlează deja prin trafic de ani de zile, îi știe pe toți și toți îl știu pe el, e ”pretin” cu șoferii, patronii ”îl respectă”.
Evident, pentru că e corect.

Atunci de ce nu și-ar face și lui un bine cu o firmuliță mică-mică în care are 100% cotă de participare și care la final de 2023 înregistra aproape 1,5 milioane de lei cifră de afaceri și aproape 700.000 de lei profit?
Oricum, el îi cunoaște pe șoferi, patronii îl cunosc pe el. E om corect, cu frică de Dumnezeu.
Nici vorbă despre faptul că știe – doar face controale de zeci de ani în numele I.S.C.T.R. Mureș unde este angajat – deci nu se pune problema că ar avea informații extrem de relevante și precise privind parcul auto al fiecărui privat din județ.
Nici nu se pune problema că ar avea informații detaliate despre toate încălcările grave sau nu, abaterile de ordin tehnic, sau istoricul ”de probleme” ale fiecărui camion, dubă, tractor, automacara, cisternă, betonieră, buldozer, autobus sau cine știe ce grozăvenii care circulă libere pe drumurile patriei.
Deci, nu există nimic din toate acestea. Este o pură întâmplare că toate firmele mari și mici, din oraș sau din capătul îndepărtat al județului vin grămadă pe strada Barajului la XPOL Focus Line.
A.N.I. și I.S.C.T.R. România sesizate
După ce I.S.C.T.R. România – condusă de Tudor Claudiu NIȘULESCU care fie vorba între noi se afla într-o situație la fel de conflictuală la preluarea mandatului fiind acționar la două companii private – a dat cu flit primelor sesizări pe acest subiect, cazul a ajuns și la Agenția Națională de Integritate în februarie 2025.
Iar cazul a ajuns și în atenția R.A.R. și al procurorilor în ultimele săptămâni. Și acum a ajuns și în atenția opiniei publice.
Vom reveni cu amănunte pe măsură ce autoritățile ne vor răspunde la întrebările deja trimise spre atenția lor precum și cu detalii din documentele oficiale care au circulat între instituțiile publice și cele private implicate în acest caz.
Cristian Teodorescu
Trebuie să fii autentificat pentru a publica un comentariu.