Prețul unei semnături digitale care să ajute relația unui administrator de firmă în relația cu instituțiile statutului costă minimum 35 de euro pe an, iar aceasta trebuie înnoită anuală. Cele cinci firme autorizate oferă și reduceri dacă se achiziționează o semnătură pe o perioadă de trei ani. Prestatorii (firmele) calificați de servicii de încredere sunt listați în registrul întocmit și actualizat permanent de autoritatea publică specializată în domeniu, este vorba de Autoritatea pentru Digitalizarea României.
Prin Legea nr. 455/2001 a fost introdusă în urmă cu 22 de ani semnătura electronică. De atunci și până acum, semnătura electronica poate fi utilizată în relația cu instituțiile publice preponderent doar în sisteme de operare Microsoft.
La nivel național conform informațiilor publicate de Autoritatea pentru Digitalizarea României serviciile de semnătura electronica sunt oferite în prezent de cinci prestatori. Lista acestora poate fi consultată aici.
Cum se obține?
Semnătura electronică/digitală cu certificat digital calificat poate fi obținută astfel:
- Primul pas este completarea unui formular de solicitare la unul dintre prestatori.
- Se alege apoi metoda de identificare a solicitantului: identificare video la distanță (din fața ecranului, nu necesită deplasare), identificare la sediul firmelor acreditate sau chiar la un notariat. Este nevoie de prezentarea unui act de identitate valabil.
- Se face plata (card, cash sau ordin de plată).
- Solicitantul primește certificatul calificat.
Prezentarea operatorilor și a prețurilor
Prezentarea pe scurt a companiilor este realizată cu ajutorul datelor obținute de pe platforma termene.ro.
- AlfaTrust Certification SA din București
Cifra de afaceri a societății a fost de 3,3 milioane de lei în 2021. Profitul a fost 16.500 de lei. Societatea a avut 13 angajați.
Acționarii firmei sunt Dragoș Soare – 97% și Ioana Zanfir – 3%. Cei doi sunt și beneficiarii reali ai acestui SRL.
Adresa web a companiei este aici.
„Obiectivul nostru este sa asiguram clienților noștri cel mai înalt nivel de protecție, fără restricții asupra stilului lor de viața. AlfaTrust Certification oferă servicii de încredere și non repudiere într-o gama larga, sprijinite de un program permanent controlat și îmbunătățit de către echipa de Help Desk”, susțin reprezentanții companiei.
35 de euro fără tva costă o semnătură electronică pe bază de token.
- Centrul de Calcul SA din Gorj
Cifra de afaceri a societății a fost de 8,5 milioane de lei în 2021. Profitul a fost 380.000 de lei. Societatea a avut 58 angajați.
Acționarii firmei sunt Marius Bogdan Ionica – 49,878%, Viorel Dragoș Ionică – 49,878% și Constantin-Sorin Ionescu – 0,244%. Cei trei sunt și beneficiarii reali ai acestui SRL.
Adresa web a companiei este aici.
„Înființat în 1976, Centrul de Calcul are o experiență de peste 30 de ani în proiectarea, implementarea și exploatarea a peste 1000 de aplicații, în peste 150 de întreprinderi, firme și unități din administrația publică. Orice serviciu sau produs marca Centrul de Calcul este caracterizat prin calitate, constanță și promptitudine”, susțin reprezentanții companiei.
45 de euro fără tva costă o semnătură electronică pe bază pe bază de token
- Certsign SA din București
Cifra de afaceri a societății a fost de 67,3 milioane de lei în 2021. Profitul a fost 5,2 de milioane de lei. Societatea a avut 257 angajați.
Acționariatul societății sunt Tiu Investments and Management SRL – 60,16%, Tiu Holdings Ltd din Nicosia – 33,86%, Constantin Burdun – 2,99% și Adrian Florea – 2,99%.
Adresa web a companiei este aici.
„Soluțiile noastre sunt dezvoltate integral în România și proiectate special pentru necesitățile specifice mediului de business și pentru facilitarea relațiilor cu instituțiile publice, având o contribuție esențială la transformarea digitală a acestora”, explică reprezentanții societății.
„certSIGN are proiecte în domeniul identității digitale, al serviciilor de încredere, al arhivării cu valoare legală și al securității cibernetice în peste 20 de țări”, susțin reprezentanții companiei.
47 de euro fără tva costă o semnătură electronică pe bază de token.
- DigiSign SA din București
Cifra de afaceri a societății a fost de 24 de milioane de lei în 2021. Profitul a fost 10,6 milioane de lei. Societatea a avut 54 angajați.
Acționarii firmei sunt Silviu Dorinel Sabău – 95% și Narciz Sabău – 5%. Cei doi sunt și beneficiarii reali ai acestui SRL.
Adresa web a companiei este aici.
„Din anul 2009, DigiSign a intrat portofoliul iNes Group, cea mai mare companie independenta de pe piața telecomunicațiilor din București, care oferă servicii business precum: acces dedicat prin fibra optica, IP/VPN, telefonie fixa, Data Center – colocare, servere dedicate”, susțin reprezentanții companiei.
29,9 plus 19 euro dispozitivul token fără tva costă o semnătură electronică.
- Trans Sped SRL din București
Cifra de afaceri a societății a fost de 13,8 de milioane de lei în 2021. Profitul a fost 8,6 milioane de lei. Societatea a avut 20 de angajați.
Acționarii firmei sunt Paul Sîrbu – 99,5% și Camelia Elena Ivan – 0,5%. Cei doi sunt și beneficiarii reali ai acestui SRL.
Adresa web a companiei este aici.
„Avem o vastă experiență în furnizarea soluțiilor de digitalizare si a serviciilor de încredere. Certificatele calificate emise de Trans Sped sunt recunoscute internațional și garantează interoperabilitatea cu diverse tipuri de sisteme și aplicații”, susțin reprezentanții companiei.
30 de euro fără tva costă o semnătură electronică pe bază de token.
Semnătură electronică fără tolken și pentru Apple
Companiile oferă și varianta semnăturii fără dispozitiv de tip tolken, doar că în aceste cazuri este nevoie de o rețea de internet.
Datorită cheilor criptografice stocate în Cloud nu mai este necesară utilizarea unui dispozitiv criptografic pentru stocarea certificatului și nici instalarea de drivere speciale.
Procesul de semnare se activează printr-o combinație de user si parola știute doar de utilizator, la care se adaugă un cod unic (One Time Password) primit prin sms/email/app pentru fiecare semnătură generată.
Certificatele digitale calificate cu chei criptografice păstrate în Cloud reprezintă o soluție puternică bazată pe cloud care oferă integritatea datelor, non-repudiere și identificarea sigură a semnatarului.
Procesul de semnare sau accesare a certificatului se poate face de oriunde si de pe orice tip de dispozitiv: smartphone, tableta, laptop/computer.
Utilitate în relația cu următoarele instituții
Semnătura electronică pe bază de certificat calificat este utilizată în mod curent in relația cu:
Agenția Națională de Administrare Fiscala (ANAF),
Casa Națională de Asigurări de Sănătate (CNAS),
Inspectoratul Teritorial de Munca (ITM),
Oficiul Național al Registrului Comerțului (ONRC),
Monitorul Oficial,
Depozitarul Central,
Comisia Națională a Valorilor Mobiliare (CNVM),
autoritățile contractante din cadrul Sistemului Electronic de Achiziții Publice (SEAP) – pentru semnarea și transmiterea electronică a documentelor solicitate.
Comisia de Supraveghere a Sistemului de Pensii Private (CSSP)
Despre Termene.ro
Termene.ro este o companie înființată în anul 2014 din dorința de a permite companiilor identificarea oportunităților de afaceri și evaluarea corectă a riscurilor pentru afaceri mai prospere, oferind o platformă intuitivă și foarte ușor de utilizat. Peste 70.000 de companii folosesc platforma completă care oferă informații actualizate în timp real despre datele financiare și juridice ale firmelor din România.