Intersecția dintre Bulevardul 1848 și strada Crinului se blochează, de multe ori, la orele de vârf de când semaforul de pe Crinului funcționează doar pe culoarea galben, intermitent. Șoferii care vor să facă dreapta de pe Crinului pentru a se încadra apoi pe cele două benzi de pe care fac stânga pe Gheorghe Doja blochează circulația. Mai este o bandă, a treia de pe Crinului de pe care se face stânga pentru a urca în Cartierul Dâmbu Pietros. Cei care fac această manevră trebuie să fie atenți pentru că trebuie să traverseze cele trei benzi care coboară din Dâmbul Pietros și apoi la autoturismele care urcă pe Bulevardul 1848. Dacă semaforul de pe Crinului ar funcționa nu ar apărea probleme privind blocarea intersecției, semnalate de mulți dintre cititorii noștri. “Ziua, acolo se intră pe tupeu. Altfel nu apuci să ieși pe Doja spre Gară”, după cum spunea unul dintre cititorii noștri.
O altă întrebare pentru cei care se ocupă de sistematizarea traficului este de ce pietonii au roșu la semafor la urcarea în Dâmbul Pietros pe partea cu strada Crinului dacă autoturismele care vin dinspre Crinului au doar galben intermitent. Acea trecere de pietoni este traversată doar de autoturismele care vin dinspre strada Crinului. Nu vedem de ce pietonii trebuie să aștepte pentru culoarea verde în această situație.
Cum au rezolvat alții problemele de trafic?
Câteva reguli simple au ușurat în alte orașe, nu neapărat de la noi din țară, viața participanților la trafic.
-Pietonul nu se întâlnește cu autovehiculele. Traverseaza carosabilul prin pasaje supra sau subterane.
-Sensul giratoriu ușurează mult viața șoferilor. Desigur uneori este nevoie ca acesta să fie cu două benzi sau chiar semaforizat unde este cazul. Organizarea in lanț a tuturor intersecțiilor rezolvă problema simultan în fiecare dintre acestea prin reducerea aglomerărilor
-Marcajele rutiere clare cu indicatoare vizibile din timp reduce posibilitatea șoferilor de a greși, mai ales dacă aceștia nu sunt din zonă și se află pentru prima oară pe strada respectivă
-Sensurile unice simplifică traficul pe multe artere. Chiar dacă pare în primă fază o ocolire a unei zone, viteza de deplasare compensează această distanță
-În orașele cu mobilitate bună transportul în comun este la mare căutare deoarece ajunge rapid și la timp la destinație și este mai ieftin decât deplasarea cu auto personal unde costurile cu combustibilul, parcarea și timpul alocat sunt foarte mari
-Fiecare biciclist reprezintă o mașină în minus pe șosele. Posibilitatea deplasării în siguranță cu bicicleta i-ar determina pe mulți șoferi să renunțe la autoturismul personal prin oraș
-Amenzile drastice pentru cei care nu respectă regulile de circulație
-Un studiu de trafic care să vizeze fiecare zonă problematică din localitate ar trebui să ofere cele mai bune soluții pentru o circulație în siguranță și de ce nu, relaxantă prin oraș.
Trebuie să fii autentificat pentru a publica un comentariu.