Un alt loc periculos pe care l-am monitorizat este intersecția străzii Urcușului cu strada. Gheorghe Doja și strada Lăpușna. Autoturismele care vin de pe str. Urcușului, în intersecție pot alege fie să facă stânga înspre Gara Mare, fie să meargă înainte pe str. Lăpușna (cu sens unic), fie să facă dreapta înspre Centru. Dacă fac stânga spre Gara Mare sau înainte spre Lăpușna trebuie să aștepte ca pe cele patru benzi de circulație să nu vină niciun autoturism. Nu toți conducătorii auto au însă răbdare, forțează intersecția intrând serios pe prima bandă de pe str. Gheorghe Doja (sensul dinspre Gara Mare spre Centru). Așa cum veți putea vedea în imaginile noastre conducătorii auto care circulă pe drumul cu prioritate – Gheorghe Doja sunt nevoiți, de multe ori, să oprească pentru a da prioritate celor care forțează intersecția. Locul este periculos pentru că mulți dintre șoferi nu respectă limita de viteză de 50 km/h și astfel se pot produce accidente serioase. În acea intersecție au și avut loc mai multe accidente rutiere datorită neacordării de prioritate.
Cum au rezolvat alții problemele de trafic?
Câteva reguli simple au ușurat în alte orașe, nu neapărat de la noi din țară, viața participanților la trafic.
-Pietonul nu se întâlnește cu autovehiculele. Traverseaza carosabilul prin pasaje supra sau subterane.
-Sensul giratoriu ușurează mult viața șoferilor. Desigur uneori este nevoie ca acesta să fie cu două benzi sau chiar semaforizat unde este cazul
-Marcajele rutiere clare cu indicatoare vizibile din timp reduce posibilitatea șoferilor de a greși, mai ales dacă aceștia nu sunt din zonă și se află pentru prima oară pe strada respectivă
-Sensurile unice simplifică traficul pe multe artere. Chiar dacă pare în primă fază o ocolire a unei zone, viteza de deplasare compensează această distanță
-În orașele cu mobilitate bună transportul în comun este la mare căutare deoarece ajunge rapid și la timp la destinație și este mai ieftin decât deplasarea cu auto personal unde costurile cu combustibilul, parcarea și timpul alocat sunt foarte mari
-Fiecare biciclist reprezintă o mașină în minus pe șosele. Posibilitatea deplăsării în siguranță cu bicicleta i-ar determina pe mulți șoferi să renunțe la autoturismul personal prin oraș
-Amenzile drastice pentru cei care nu respectă regulile de circulație
-Un studiu de trafic care să vizeze fiecare zonă problematică din localitate ar trebui să ofere cele mai bune soluții pentru o circulație în siguranță și de ce nu, relaxantă prin oraș.
D.B.
Trebuie să fii autentificat pentru a publica un comentariu.