Interesecția străzilor Bolyai cu Justiției și Borsos Tamás este una destul de periculoasă la orele de vârf. Deși este clar ca “bună ziua” cine are prioritate, cine are cedează trecerea, foarte mulți șoferi forțează acea intersecție uneori chiar blocând-o.
Foarte mulți șoferi care urcă de pe str. Bolyai și vor să se îndrepte spre str. Ștefan cel Mare nu acordă prioritate la intersecția cu str. Justiției.
Aceștia au “cedează trecerea” față de cei care vin de pe strada Târgului și continuă spre strada Ștefan cel Mare sau virează dreapta pe strada Justiției. Deși administratorul drumului (primăria) a instalat un limitator de viteză, șoferii nu țin cont de acesta. Marcajele rutiere cu semnul “cedează trecerea” sunt aproape șterse iar indicatorul rutier cu “cedează trecerea” este mai tot timpul obturat de o autoutilitară parcată chiar în fața sa fiind destul de greu de văzut de la nivelul scaunului șoferului. Cei care au permis parcarea autoturismelor în acea zonă, adică tot primăria, probabil că nu s-au gândit prea mult la siguranța traficului. Acea zonă trebuie “eliberată” de autoturismele parcate. Marcajele din toată intersecția trebuie refăcute iar cele cu “cedează trecerea” trebuie evidențiate și cu culoarea roșie, limitatorul de viteză la care făceam referire trebuie înlocuit fiind deteriorat.
Mulți dintre cititorii noștri ne-au soclicitat să ridicăm public și problema trecerii de pietoni din fața Bibliotecii Teleki. Ei ne-au scris că este o trecere de pietoni periculoasă având în vedere faptul că mulți șoferi rulează cu viteză mare, mai ales cei care vin dinspre str. Ștefan cel Mare și solicită amplasarea unor limitatoare de viteză.
Trebuie ținut cont că în zonă se află Liceul Bolyai iar în curând instanțele își vor relua activitatea în clădirile de pe str. Justiției și Bolyai iar zona va deveni și mai aglomerată.
Cum au rezolvat alții problemele de trafic?
Câteva reguli simple au ușurat în alte orașe, nu neapărat de la noi din țară, viața participanților la trafic.
-Pietonul nu se întâlnește cu autovehiculele. Traverseaza carosabilul prin pasaje supra sau subterane.
-Sensul giratoriu ușurează mult viața șoferilor. Desigur uneori este nevoie ca acesta să fie cu două benzi sau chiar semaforizat unde este cazul. Organizarea in lanț a tuturor intersecțiilor rezolvă problema simultan în fiecare dintre acestea prin reducerea aglomerărilor
-Marcajele rutiere clare cu indicatoare vizibile din timp reduce posibilitatea șoferilor de a greșii, mai ales dacă aceștia nu sunt din zonă și se află pentru prima oară pe strada respectivă
-Sensurile unice simplifică traficul pe multe artere. Chiar dacă pare în primă fază o ocolire a unei zone, viteza de deplasare compensează această distanță
-În orașele cu mobilitate bună transportul în comun este la mare căutare deoarece ajunge rapid și la timp la destinație și este mai ieftin decât deplasarea cu auto personal unde costurile cu combustibilul, parcarea și timpul alocat sunt foarte mari
-Fiecare biciclist reprezintă o mașină în minus pe șosele. Posibilitatea deplasării în siguranță cu bicicleta i-ar determina pe mulți șoferi să renunțe la autoturismul personal prin oraș
-Amenzile drastice pentru cei care nu respectă regulile de circulație
-Un studiu de trafic care să vizeze fiecare zonă problematică din localitate ar trebui să ofere cele mai bune soluții pentru o circulație în siguranță și de ce nu, relaxantă prin oraș.
Trebuie să fii autentificat pentru a publica un comentariu.