Numărul mare de autoturisme care au invadat orașele după ce a fost eliminată taxa de mediu a dus nu doar la ambuteiaje în trafic, poluare mare prin zgomot și noxe, dar și la invadarea spațiului destinat exclusiv pietonilor. Foarte mulți conducători auto parchează pe trotuare chiar dacă în acele locuri nu sunt marcaje care să permită acest lucru. Unii parchează chiar pe spațiile verzi nepăsându-le că încalcă legea sau că distrug vegetatia. Marcajele care permit parcarea autoturismelor parțial pe trotuare sunt astfel făcute încât să lase minim un metru pentru pietoni. De foarte multe ori acest lucru este încălcat pentru că, nu-i așa, trăim vremuri în care mașinile au prioritate….
Iată și ce prevede legea, adică Ordonanța de Urgență 195/2002, republicată, privind circulația pe drumurile publice, art. 72. alin. 7: “este interzisă ocuparea trotuarelor cu vehicule imobilizate, iar când aceasta este permisă, conform indicatoarelor sau marcajelor, lățimea minimă a trotuarului lăsat la dispoziția pietonilor trebuie să fie de cel puțin un metru”.
Cu siguranță că dacă aceste abateri ale conducătorilor auto ar fi mai des sesizate Poliției Locale iar aceasta ar aplica avertismente și amenzi poate s-ar schimba ceva.
Am dat curs, astfel, nenumăratelor sesizări pe care le-am primit din partea cititorilor noștri și care ni se plângeau că nu au loc pe trotuar din cauza mașinilor, că sunt nevoiți să coboare pe carosabil cu cărucioarele pentru a ocoli autoturismele parcate ilegal pe spațiul care ar fi trebuit să le fie destinat.
În Târgu Mureș, din păcate, chiar și pe trotuarele late unde puteau fi făcute piste pentru biciclete s-a luat decizia să se facă parcări pentru autoturisme. Recent s-a putut observa reacția multor târgumureșeni când au aflat că pe str. Gh. Doja iar în curând și pe traseul Tudor – 22 Decembrie vor fi prevăzute benzi dedicate exclusiv transportului în comun. Aceștia și-au arătat dezacordul total față de aceste proiecte de mobilitate urbană. Reamintim că până ce nu vor fi construite variantele de ocolire (tronsoanele 3 și 6 din inelul de ocolire) și varianta Ernei – Corunca aceste benzi pentru transportul în comun vor putea fi folosite și de autoturisme. După acel moment autoturismele vor avea voie doar pe o singură bandă pe sens. Cert este că vom câștiga câțiva kilometri în plus de piste de biciclete pe cele mai importante trasee ale orașului.
Între timp, în țările civilizate se fac eforturi pentru a se descuraja folosirea autoturismelor și chiar se interzice accesul acestora în anumite zone. Sunt mai mult de zece orașe în Europa unde nu se circulă deloc cu autoturisme, sunt deja orașe care au interzis circulația autoturismelor diesel iar capitala Suediei se pregătește, ca în mai puțin de doi ani, să permită exclusiv circulația autoturismelor electrice.
Trebuie să fii autentificat pentru a publica un comentariu.