Direcția Generală de Evidență a Persoanelor Mureș aduce la cunoştinţa persoanelor interesate, informaţii cu privire la transcrierea certificatelor/extraselor de stare civilă eliberate de autoritățile străine, ca urmare a actelor/faptelor de stare civilă produse în străinătate (naștere, căsătorie, deces).
Actele de stare civilă ale cetăţenilor români, întocmite în străinătate de autorităţile locale competente au putere doveditoare în ţară numai dacă sunt transcrise în registrele de stare civilă române.
Cetăţeanul român este obligat ca, în termen de 6 luni de la întoarcerea în ţară sau de la primirea din străinătate a certificatului ori extrasului de stare civilă, respectiv de la data dobândirii/redobândirii cetăţeniei române, să solicite transcrierea certificatelor/extraselor de stare civilă în registrele de stare civilă române.
Cererile de transcriere se depun la serviciul public comunitar local de evidenţă a persoanelor sau la primăria unităţii administrativ-teritoriale de la locul de domiciliu al solicitantului ori la misiunile diplomatice sau oficiile consulare de carieră ale României.
Neprezentarea certificatelor de stare civilă sau a extraselor eliberate de autorităţile străine pentru transcriere în registrele de stare civilă române în termenul prevăzut de lege constituie contravenţie la regimul actelor de stare civilă și se sancționează cu amendă între 100 – 500 lei.