Ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu a anunțat miercuri că o linie de cale ferată de mare viteză București – Budapesta ar putea fi construită prin Parteneriat Public Privat (PPP) împreună cu vecinii din Ungaria. Acesta a fost miercuri alături de premierul Marcel Ciolacu în prima călătorie cu pasageri a trenului cumpărat recent de statul român de la Alstom.
În urma unei analize preliminare realizată de către experții Ministerului Transporturilor și Infrastructurii au rezultat două potențiale abordări:
a. Un aliniament sustenabil din punct de vedere economic și social pentru dezvoltarea unei căi ferate de mare viteză / viteza sporită poate fi: București – Pitești – Curtea de Argeș – Sibiu – Mediaș – (Tg. Mureș) – Cluj-Napoca – Zalău – Oradea – Episcopia Bihor. Această soluție ar urma să fie validată de rezultatele studiului de fezabilitate. Lungimea căii ferate de mare viteză are o lungime de aproximativ 590 km și ar urma să aibă un cost estimat de 25 – 30 milioane de euro /km (ceea ce ar conduce la un cost estimat al investiției de aproximativ 17 miliarde de euro).
Citeste continuarea pe economica.net