Grupul Straco riscă falimentul după ce pe Autostrada A3 în tronsonul Chețani-Câmpia Turzii doar 32% din lucrări au fost realizate. Neplata datoriilor către furnizori a dus la această situație. În cursul acestei zile instanța ar putea aduce o decizie în acest sens. Unul dintre motivele vizitei ministrului Transporturilor, Lucian Bode, a fost încercarea de a găsi o rezolvare a situației pe ultima 100 de metri.
Pentru Autostrada Transilvania a purtat discuții cu antreprenorii de pe Loturile Iernut-Chețani și Chețani-Câmpia Turzii, subcontractorii și prestatorii de servicii. Din cauza datoriilor acumulate către furnizori, Straco ar putea intra chiar de azi în faliment, ceea ce ar însemna reluarea licitațiilor pentru realizarea lucrărilor rămase pe 60% din tronsonul Chețani-Câmpia Turzii. Ministrul însoțit de directorul general al CNAIR , domnul Florin Sorin Scarlat și de prefectul județului Mureș, doamna Mara Togănel a prezentat concluziile vizitei la Centrul de Întreținere și Coordonare al Autostrăzii A3 din Ungheni. Vestea bună este că, după ritmul în care se desfășoară lucrările realizate de Astaldi, pe tronsonul Chețani-Ungheni, acesta va putea fi terminat până -n iunie.
” Vremea promisiunilor și a dezinteresului a trecut! ”
”Eu cred că statul român este onest și se achită de obligații față de antreprenor și îmi doresc ca și antreprenorul, la rândul său, să se achite de obligațiile pe care le are față de stat și față de antreprenor. Firmele românești care nu sunt plătite 3-4 luni de zile, au o direcție clară: faliment. Nu îmi doresc asta. Nu doresc să reziliem contracte în derulare, dar oameni buni, să stăm și să constatăm că nu există progres fizic… cu antreprenori neplătiți, nu cred că este normal să stăm și să ne uităm (…) Este inadmisibil ca infrastructura din România sa bată pasul pe loc din cauza relației foarte proaste dintre antreprenori și subcontractori. Rog, astfel, contractorii sa găsească soluții imediate pentru a plăti subcontractorii. Altfel, riscăm să intrăm în faliment cu toții. Până la urmă, toți avem de pierdut dintr-o relație deficitară. Vremea promisiunilor și a dezinteresului a trecut! Este momentul să arătam cetățenilor, prin fapte, nu prin povești, că statul este în slujba contribuabililor”, a spus Lucian Bodem citat de Hotnews.
”Taxă pe prostie”
„România, din 2007 până astăzi, a înregistrat claim-uri, revendicări, de 2,2 miliarde de euro pe feroviar şi pe rutier! Ne putem imagina câţi kilometri de autostradă puteam realiza noi cu 2,2 miliarde de euro? Nu contest, în acest domeniu sunt revendicări, este firesc, în toată lumea e aşa, dar 2,2 miliarde de euro cred că nu greşesc când spun că asta e taxa pe prostie, ca să nu spun că e altceva. La dimensiunea asta au ajuns claim-urile în România în 12 ani”, a mai spus ministrul Transporturilor.