CFR SA a postat în 10 mai imagini cu tunelul Daneş, aflat în construcţie. Cu o lungime de un kilometru, acesta este cel mai lung tunel de cale ferată nou-construit cu susţinere financiară europeană.
Tunelul Daneş, în lungime de 969 metri, este construit pe o variantă nouă de traseu între Sighişoara şi Aţel.
Este realizat printr-o tehnologie modernă implementată în trei parți distincte, particularizate prin metodele de execuție:
● tunel artificial (20 m) la intrarea dinspre Sighișoara
● tunel natural (862 m)
● tunel artificial (87 m) la ieșirea dinspre Daneș
Stadiul execuţiei lucrărilor – 80%
Trenurile de călători vor putea circula cu o viteză maximă de 160 km/h prin tunelul Daneş, ceea ce înseamnă că între Sighişoara şi Aţel infrastructura feroviară va permite atingerea aceste viteze maxime de circulaţie pe o distanţă mai mare.
Este cel mai lung tunel de cale ferată nou-construit cu susţinere financiară europeană, au spus pentru economica.net reprezentanţii operatorului reţelei de infrastructură feroviară.
Cristina Vancea