Rectorul Universităţii de Medicină, Farmacie, Ştiinţe şi Tehnologie (UMFST) „George Emil Palade” din Târgu Mureş, profesor doctor Leonard Azamfirei, a anunţat, joi seara, că UMFST a fost acceptată ca partener, alături de alte zece universităţi europene, în formarea unui Centru pentru Venture Science, iar acest fapt va implica standarde academice de calitate similare pentru toţi partenerii.
„Stăruie preocuparea noastră de a deveni parte a unei alianţe universitare europene şi vă informez că am fost acceptaţi săptămâna trecută într-o asemenea alianţă care acum se formează – un parteneriat internaţional pentru formarea unui Centru pentru Venture Science – un concept relativ nou în ştiinţă – cu denumirea DIVERSE, acronim de la Digital and Innovative Venture Science Education for Resilient and Sustainable Entrepreneurship – alături de alte 10 universităţi din Irlanda, Spania, Croaţia, Germania, Belgia, Lituania, Finlanda, Turcia şi Olanda”, a afirmat rectorul Azamfirei.
El a arătat că acest proiect va fi depus în vederea finanţării în cadrul Iniţiativei pentru Universităţile Europene, la Comisia Europeană, în luna februarie, iar competiţia este una foarte strânsă.
„Această nouă poziţionare a noastră, în contextul european, va impune ca standardele academice de calitate să fie aceleaşi pentru toţi partenerii, urmând a deveni nu doar beneficiari, ci şi furnizori de educaţie universitară pentru aproximativ 100.000 de studenţi. Şi aici nu va fi loc de rabat”, a menţionat dr. Leonard Azamfirei, în timpul prezentării Raportului Rectorului UMFST.
Pe acest considerent, Azamfirei şi-a invitat colegii să fie parte a programului strategic RESTART-IQ, un plan de dezvoltare instituţională a UMFST Târgu Mureş, care urmează să fie prezentat public în luna ianuarie 2024.
„Voi veni luna viitoare în faţa dumneavoastră cu un plan de dezvoltare instituţională pe care l-am numit RESTART-IQ, care se va baza pe trei piloni: antreprenoriatul universitar, internaţionalizarea (I) şi creşterea calităţii (Q). Am spus-o şi anul trecut, o spun din nou, în faţa unui nou ciclu: calitatea predării şi a evaluării trebuie să devină prioritare pentru cadrele didactice şi pentru studenţi. Trebuie să predăm mai bine ca să putem cere mai mult de la studenţi. Informaţiile „prăfuite” pe alocuri sau nerelevante, duplicarea cursurilor la programe de studii diferite, evaluarea neunitară a studenţilor mă aştept să dispară”, a explicat rectorul.
Potrivit lui Leonard Azamfirei, în noua Cartă a universităţii, recent aprobată, se prevede că frauda dovedită la un examen va fi sancţionată direct cu exmatricularea.
Pe de altă parte, a spus rectorul, în viitoarea metodologie de promovare în cariera universitară, evaluarea activităţii didactice la promovare va fi mult mai consistentă urmând să fie introduse criterii de evaluare obiectivă de către studenţi, a predării, calitatea suporturilor de curs şi a materialelor predate, distribuţiile corecte statistic a rezultatelor la evaluarea studenţilor.
„Nu avem de inventat ceva nou, ci doar să aplicăm reguli potrivite, multe făcute deja şi aplicate de alţii, înaintea noastră. Standardizarea predării şi a evaluării este o soluţie, dar nu unica şi nici una miraculoasă. Monitorizarea calităţii predării va deveni însă reală, sistematică, impersonală într-un sens, aplicată pe ambele sensuri şi nu doar formală şi, mai ales, generatoare de măsuri corective. Consider aceste lucruri ca fiind mai provocatoare ca orice program de investiţii viitoare şi dacă nu se vor realiza, tot ceea ce încercăm să facem pe alte planuri va fi umbrit pe nedrept”, a mai afirmat dr Leonard Azamfirei. AGERPRES