Scopul legii inițiate de PSD este de a proteja cetățenii de marketingul înșelător, de a susține consumul laptelui produs în România și de a proteja procesatorii autohtoni.
Se creează astfel cadrul juridic pentru prezentarea și comercializarea produselor, respectarea condițiilor de igienă și informarea corectă a consumatorului prin:
inscripționarea de informații suplimentare pe etichetele produselor: indicarea țării de origine sau a locului de proveniență, ingredientele primare folosite, reducându-se astfel concurența neloială;
𝐩𝐫𝐨𝐝𝐮𝐬𝐞𝐥𝐞 𝐥𝐚𝐜𝐭𝐚𝐭𝐞 𝐚𝐮𝐭𝐞𝐧𝐭𝐢𝐜𝐞 𝐯𝐨𝐫 𝐟𝐢 𝐩𝐫𝐞𝐳𝐞𝐧𝐭𝐚𝐭𝐞 𝐩𝐞 𝐫𝐚𝐟𝐭𝐮𝐫𝐢 𝐬𝐞𝐩𝐚𝐫𝐚𝐭𝐞 de cele pentru produse pe bază de lapte, cu adaos de grăsimi vegetale și alte produse vegetale.
Acestea din urmă se vor comercializa în spaţii de prezentare și vânzare, bine delimitate, cu atenționarea explicită a conținutului acestor produse.
Se înființează Observatorul Laptelui în cadrul direcției de specialitate a Ministerului Agriculturii și Dezvoltării Rurale, în scopul monitorizării producţiei de lapte de vacă, bivoliță, oaie și capră, centralizarea datelor de pe piață, urmărirea și analizarea tendințelor de consum, a producției, a echilibrului între cerere si ofertă și a costurilor.
Se interzice folosirea denumirilor „Lapte” sau „Produse lactate” pe eticheta produselor care nu conțin lapte.
Legea urmează a fi transmisă pentru promulgare.
Dumitrița Gliga