Ungaria își face companie națională de transport, în condițiile în care fondurile UE destinate pentru dezvoltarea căilor ferate sunt blocate de Bruxelles pe o perioadă nedeterminată, din motive politice.
La începutul anului viitor structura grupului de transport feroviar MÁV va fi restructurată prin comasarea în 3+1 mari unități organizatorice, și va fi înființată compania națională de transport, a declarat secretarul de stat responsabil cu transportul în Ministerul Construcțiilor și Transporturilor (ÉKM), Bálint Nagy, la un eveniment organizat de Sindicatul Liber al Inginerilor și Tehnicienilor, citat de MTI.
Odată cu separarea zonei de management al căii ferate va fi creată MÁV Pályaműködtetési Zrt. (operatorul căilor ferate), iar Centrul de Servicii MÁV (MÁV Szolgáltatóközpont Zrt.), care va avea aproximativ 30.000 de lucrători, va fi format din fuziunea grupului MÁV și a societăților Volánbusz și MÁV-HÉV, activitățile conexe fiind susținute de MÁV Szolgáltatóközpont Zrt. Activitatea celor trei mari unități va fi armonizată de MÁV Zrt, ca societate de management de grup.
Bálint Nagy a menționat, totodată, că autobuzul și calea ferată vor deservi pasagerii nu în competiție între ei, nu trăind unul lângă altul, ci printr-o relație de cooperare.