Statul ungar a primit aprobare de la la autoritatea de protecţie a concurenţei din Austria pentru a achiziţiona participaţia de 6,13% pe care gigantul austriac din construcţii Strabag o deţine la transportator.
Astfel, Ungaria va ajunge să aibă aproape 72% din companie şi cea mai mare putere de decizie. Celălalt acţionar rămas este statul austriac, cu o participaţie de 28,2%. Problema guvernului maghiar era că până acum, deşi era acţionar majoritar, se lovea de dreptul de veto al austriecilor oferit de condiţiile parteneriatului. Cu participaţia crescută, Ungaria va fi de acum încolo cea care lua deciziile.
Presa maghiară scrie că Ungaria are nevoie de controlul GySEV deoarece compania naţională de transport feroviar, MAV, este într-o situaţie critică. Flota de vagoane şi locomotive este îmbătrânită, iar reţeaua de cale ferată are nevoie de reparaţii şi modernizări.
Unul din proiectele de infrastructură prioritare este modernizarea legăturii feroviare dintre Budapesta şi Belgrad. Capitala Serbiei este poarta comercială către Balcanii de Vest şi o haltă majoră într-o eventuală prelungire a culoarului feroviar spre Grecia, unde China controlează un mare port.