În Ungaria, îmbunătăţirile din noua strategie pentru transportul feroviar se vor concentra pe remedierea infrastructurii în degradare şi pe creşterea marginală a vitezei trenurilor pe cei 2.700 de kilometri de linii principale, cu promisiuni de reducere a timpilor de călătorie pe rutele care leagă Budapesta de marile oraşe cu 10-20 de minute, relatează G7.hu. Cu toate acestea, chiar şi după aceste reparaţii, căile ferate din Ungaria vor rămâne în continuare cu mult în urma standardelor europene, cu deficienţe grave, cum ar fi staţii inaccesibile şi închiderea treptată a liniilor secundare. Jumătate din finanţare va proveni dintr-un împrumut de la Banca Europeană de Investiţii (BEI). Strategia vizează mai degrabă restabilirea standardelor tehnice la anii 1980 decât impulsionarea modernizării.
Pentru construirea de noi drumuri expres, guvernul maghiar promite 22,5 miliarde euro, de şase ori mai mult decât investiţiile în transportul cu trenul, evenind clă opțiunea Guvernului pentru autostrăzi.