Pandemia de coronavirus a redus mai puţin dorinţa de călătorie a turiştilor faţă de aşteptări, anul acesta, iar anul viitor disponibilitatea pentru călătorii ar putea fi chiar mai mare decât înainte de Covid, reiese din sondajul reprezentativ efectuat de Szállás Group în parteneriat cu Nielsen IQ.
Potrivit comunicatului comun, remis marţi agenţiei ungare de presă MTI, 92% din cei chestionaţi au călătorit cel puţin câte o dată în acest an şi anul trecut, iar 99% plănuiesc să repete acest lucru în perioada de după epidemie. Deşi anul acesta abia o cincime din respondenţi au călătorit în străinătate şi în ţară, mai mult de jumătate plănuiesc să facă acest lucru anul viitor. Potrivit sondajului, majoritatea maghiarilor ar prefera să călătorească în ţările învecinate, în Croaţia, România, Cehia sau Polonia.
Această dorinţă a oamenilor de a călători în regiune se manifestă din ce în ce mai mult nu numai în Ungaria, dar şi pe întreaga piaţă din Europa Centrală şi de Est. De aceea, strategia grupului acordă un rol central extinderii ofertei regionale de cazare şi conectării atracţiilor turistice ale ţărilor din zonă, a declarat István Papp, directorul Szallas.hu din Ungaria.
Printre motivaţiile de călătorie, vacanţa de vară rămâne pe primul loc cu 68% din răspunsurile date, totodată există o creştere remarcabilă pe segmentul turismului de sănătate şi al celui cultural. Anterior, turismul de sănătate intern a fost un motiv de călătorie pentru un sfert din respondenţi, după epidemie deja o treime din ei plănuiesc să facă acest lucru. În privinţa circuitelor turistice în străinătate, creşterea este şi mai pronunţată: ponderea acestora a crescut de la 15% la 27% faţă de perioada de dinaintea pandemiei, se arată în comunicat.
Nouă din zece respondenţi vizitează destinaţiile interne cu maşina proprie, indiferent de pandemie, însă proporţia celor care călătoresc în străinătate cu maşina – îndeosebi în ţările vecine – a crescut de la 59% la 68% din cauza pandemiei.
Sondajul a fost efectuat online în cele patru ţări – Ungaria, Polonia, Cehia şi România – în care Grupul Szállás este prezent în urma fuziunii firmei ungare Szallas.hu S.A. cu alte portaluri de cazare majore din Europa Centrală şi de Est. Chestionarul şi analiza sondajului, care a implicat peste 6000 de persoane, au fost realizate de firma globală de marketing Nielsen IQ.
Szállás Group operează cu 12 produse de turism online, cu peste 80 000 de parteneri la care se poate rezerva cazare şi are 350 de angajaţi. Valoarea totală a rezervărilor intermediate de grup depăşeşte anul acesta 50 de miliarde de forinţi (137,38 milioane euro).
MTI