Peste 5.000 de branduri din domeniul instrumentelor muzicale din întreaga lume au fost prezente în perioada 23-26 ianuarie în Anneheim – Los Angeles, la cel mai important eveniment al industriei de specialitate, „The NAMM Show”.
95.000 de specialişti
Organizat de Asociaţia naţională a comercianţilor din industria muzicală (National Association of Music Merchants – NAMM), evenimentul i-a adus faţă în faţă pe toţi actorii sunetelor, de la producători până la utilizatorii finali, muzicieni de înaltă clasă, prin expoziţii, concerte, demonstraţii de lumini şi sunet, fiind înregistraţi peste 95.000 de specialişti anual.
România a fost reprezentată, pentru a şasea oară consecutiv, de instrumentele Gliga – cel mai mare producător de instrumente muzicale cu coarde şi arcuş din Europa – viori, viole, violoncele şi contrabași, pe patru calităţi – maestru, profesional, student şi școală. Au fost prezentate şi instrumente de maestru speciale, unice în expoziție, cu intarsie de abanos sau sculptură pe spate, faţă, eclisă sau melc.
Preşedinte al Asociaţiei Artiştilor Lutieri din România, Vasile Gliga, a fost prezent (ca în fiecare an) la eveniment pentru a proteja şi promova producţia de viori româneşti între producătorii şi distribuitorii de instrumente muzicale din întreaga lume. „Acest segment al industriei româneşti este bine situat, în expoziţie putându-se remarca instrumente româneşti, inclusiv la standurile producătorilor străini, care au achiziţionat instrumente „în alb” şi le-au finisat sub marcă proprie”, relatează Vasile Gliga.
„Susţin astfel şi promovez două simboluri ale Reghinului, ale judeţului Mureş, simboluri naţionale, România fiind recunoscută pe plan mondial atât pentru construcţia de instrumente muzicale, cât şi pentru rezultatele deosebite în dans sportiv, prin campionii săi mondiali. Sunt prezent aici pentru a 15-a oară consecutiv. Firmele Gliga din Reghin au stand pentru al şaselea an consecutiv, dar instrumentele româneşti, viori, viole, violoncele şi contrabaşi sunt prezente de mai mult de 20 de ani pe piaţa americană, şi sunt recunoscute şi apreciate pe plan mondial. Sunt foarte multe standuri cu instrumente muzicale diferite, segmentul nostru de instrumente cu coarde şi arcuş reprezintă cam 5% din totalul instrumentelor expuse. Instrumentele româneşti sunt prezente şi în alte standuri pentru că foarte multe firme din Statele Unite vând instrumente muzicale de la Reghin”, a declarat Vasile Gliga.
Importanță și eficiență
În ceea ce priveşte importanţa prezenţei la acest eveniment, lutierul reghinean este de părere că acesta este unul dintre cele mai eficiente moduri de promovare a mărcii româneşti pe plan internaţional: „Sunt două târguri foarte mari de instrumente muzicale la nivel mondial, cel de la Frankfurt, care de obicei e în luna martie şi cel de la Anaheim, din SUA. Pentru a putea promova şi pentru a da putere producţiei româneşti de instrumente muzicale, trebuie să fii prezent la aceste târguri”.
Săptămâna trecută Vasile Gliga a fost la întâlnirea prezidiumului mondial de dans sportiv, la Barcelona, unde s-a decis ca în data de 14-15 iunie 2014, să se desfăşoare pentru prima dată la Bucureşti, Adunarea Generală anuală, unde vor participa reprezentanţii din domeniu a peste 100 de ţări.
Viorile reghinene vor fi prezente şi la expoziţia de instrumente muzicale de la Frankfurt, Musikmesse, care va avea loc în luna martie.