Oficiul Guvernamental din Budapesta a aplicat companiei aeriene ungare Wizz Air o amendă de 300 de milioane de forinţi (aprox. 920.000 de euro). Sancţiunea s-a dat pentru probleme legate de protecţia consumatorului, din cauza repetatelor încălcări ale legii, a transmis, miercuri, către agenţia ungară de presă MTI, secretarul ungar de stat responsabil pentru serviciile publice, din cadrul Cancelariei Prim-Ministrului Ungariei.
Potrivit informaţiilor lui Bence Tuzson, în ultimele două luni,
Oficiul Guvernamental a efectuat şapte anchete la Wizz Air, toate
din cauza unor probleme legate de protecţia consumatorului. În
cinci dintre cazuri au fost constatate încălcări ale regulilor
menite să protejeze consumatorii. Oficialul a subliniat că, în
cazul încălcărilor repetate, companiile care nu respectă drepturile
consumatorului se pot aştepta la cea mai mare sancţiune posibilă,
astfel, în primă instanţă, Oficiul Guvernamental din capitala
ungară a aplicat Wizz Air o amendă de 300 de milioane de forinţi,
compania aeriană fiind deja informată despre decizie.
“Întotdeauna luăm cele mai severe măsuri împotriva inducerii în
eroare a pasagerilor, a omiterii informării acestora, respectiv
faţă de comportamentul ilegal faţă de aceştia”, a explicat Bence
Tuzson.
Oficiul Guvernamental a constatat probleme de protecţia
consumatorului în privinţa zborului Frankfurt-Budapesta, din 25
mai, Londra-Budapesta, din 6 iunie, Bruxelles-Budapesta, din 19
iunie, Londra-Gatwick-Budapesta, din 25 iunie şi Târgu
Mureş-Budapesta, din 30 iunie.
Pasagerii de pe zborul Wizz Air Londra-Gatwick-Budapesta, din
25 iunie, au pornit la drum cu o întârziere de peste 24 de ore, iar
în ceea ce priveşte zborul Târgu Mureş-Budapesta, din 30 iunie, au
existat probleme cu informarea corectă a pasagerilor, în plus s-a
dat dovadă de un comportament necorespunzător faţă de aceştia.
Săptămâna trecută Autoritatea Ungară pentru Concurenţa
Economică (GVH) a anunţat că a acceptat angajamentul Wizz Air
într-un alt caz controversat, Wizz Flex. Potrivit acestuia,
compania aeriană va plăti clienţilor care au beneficiat de acest
serviciu, din 2010 încoace, compensaţii în valoare totală de 250 de
milioane de forinţi (aprox. 760.000 de euro). Vor primi înapoi
diferenţa cei care au utilizat acest serviciu şi astfel ar fi
trebuit să beneficieze de o reducere, însă au plătit un preţ mai
mare.
MTI